Droge hoest

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Junella

Droge hoest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 08:28

Hallo,

Heeft iemand ook ervaring met droge hoest?
Haar longen zijn helemaal schoon en ze is verder ook hartsikke fit en eet goed. Ze krijgt kuil en staat in een goed geventileerde stal.
Ze heeft ook geen last van allergie, dat is al onderzocht.
Weet iemand misschien iets wat er tegen kan helpen???
Foene Griek en poeder van de vee arts heeft ze al gehad. Foene Griek hielp de eerste 4 dagen en daarna niet meer, het poeder van de vee arts helpt ook maar zodra de kuur afgelopen is hoest ze weer.

Groetjes

kainda

Re: Droge hoest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 08:50

Mijn merrie heeft hetzelfde.

Ze staat nu op houtkrullen en we geven haar nat hooi.

Ze heeft het alleen in het voorjaar ( april) en is dus waarschijnlijk ergens overgevoelig voor.

Na onderzoeken bleek ook bij ons niets uit te komen.

Je kunt ook Montane hoestkruiden gebruiken. Dit helpt erg goed.

Sterkte met je paard.

Junella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 09:28

Bedankt voor de tip, ga ik proberen!

Haha!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 09:55

Kuil maak je niet nat? Er kan teveel stof inzitten. Ik geef mijn paard als die hoest ook altijd bisolvon-pilletjes. Gelijk over. Hij had ook schone longen. Ook moet je eraan denken dat je bijvoorbeeld veegsel e.d. niet in de stal veegt of laat liggen maar naar de mesthoop brengt. Als je opnieuw strooit eerst de stal openzetten zodat het stof doorkan waaien en niet neervalt op je stro en dan pas je paard erin zetten. Deze kleine dingen kunnen al veel schelen. Daarbij is stro en droog hooi funest voor paarden die gevoelig voor "stof" zijn. Maak daarom je hooi nat en probeer inderdaad eens een houtkrullen of vlas...

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 10:43

Mijn shetlander had het pas geleden, ik had al fenegriek voo rhem, maar mijn vriendin zei, probeer eens tussistin van VSM, die heb ik gekocht.
En mijn nicht zei dat ze vroeger bij haar paarden altijd honing gaf, als ze hoestte, dit verzahct de keel, dus dit heeft hij ongeveer een week gehad, en inderdaad het was weg!
Ze krijgen nu nog allebei, ook mijn haflinger, een beetje fenegriek, honing en zeewier over hun eten.
Ook maak ik het hooi nat, omdat het heel erg stoffig is, maar ze hebben, even afkloppen, nergens last meer van.

Junella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 06:49

Bedankt voor de reacties!