tegen teken : FRONTLINE

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cinv

tegen teken : FRONTLINE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-05 19:26

Wie gebruikt dat ?
Ik heb dit net gekocht voor mijn hond en heb nog 2 spuitjes. Ik vroeg me af of iemand ervaring hiermee heeft? verschillende hebben mij gezegd dat je dat mocht gebruiken voor paarden ook...

Sosha

Re: tegen teken : FRONTLINE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 19:29

Ik heb begrepen van verschillende mensen dat ze het voor hun paard gebruiken....... maar ik heb het nagevraagd bij de DA en die raadde het mij af.

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-05 19:31

ja? weet je waarom?

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 20:12

omdat het niet op paarden getest is......... dat het bij een aantal goed gaat, wil dus niet zeggen dat het bij een ander paard niet fout zou kunnen gaan.

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 22:56

zeker geen pipetten gebruiken, veel te geconcentreerd !
Wil je het toch gebruiken, dan moet je de spray hebben.

Frontline is een slecht tekenmiddel, het werkt erg langzaam tegen teken en kort. Teken krijg je toch , die voorkom je er niet mee, dus haal de teken er gewoon uit als je paard ze heeft.

Doe je dit binnen 24 uur dan vind er geen ziekteoverdracht plaats.

zynoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 07:56

Ik heb wel van velen gehoord dat ze het gebruiken voor hun paarden. Het is al voldoende om op ieder been 1 x te sprayen.
Het is getest voor honden en katten. Mijn inziens is het zeker goed te gebruiken op paarden. En het schijnt nog goed te werken ook.

Ik heb dus inmiddels zo'n spray in mn kast liggen en ga hem zeker testen op onze 2-jarige.
We hadden nooit teken op onze paarden, alleen HIJ heeft er nu last van (misschien alleen het jonge veulenbloed?) en ik wil dit jaar niet weer iedere dag 5 teken verwijderen.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 13:32

Volgens mij is er pas nog een heel topic geweest. Wellicht even kijken met de zoekfunctie?!

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 16:12

Ik gebruik het wel, op advies van mijn DA.
Mijn oudere merrie lijkt ze aan te trekken, ze heeft er heel erg veel last van. Teek>ontsteking>etter>pus, noem maar op.

Ik gebruik de grote verpakking, spray dus. Ook voor de andere paarden ben ik het gaan gebruiken en ben er heel tevreden over.
Ik heb geen teek meer gezien.