Mok of iets anders?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Mok of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-05 14:56

Mijn paard heeft in de kootholtes van zijn (witte) achterbenen een paar korstjes. Ze zijn wit, de huid eromheen is roze en het doet geen pijn. Eerst dacht ik dat het mok was, maar volgens mij is mok bruine korstjes en doet het zeer. Bij hem doet het geen zeer, maar het jeukt. Hij zit er regematig aan te krabben en als ik er met zo'n plastic borstel flink overheen ga vind hij het heerlijk (gaat hij met z'n lipje zo gek doen)
Hij heeft het al best lang, al een jaar ofzo.
Heeft iemand een idee wat het is? Ik kan er helaas geen foto van maken (bij gebrek aan goede digi)

Kiara

Re: Mok of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 15:21

Hm, kan best mok zijn.
Afbeelding
En anders een soort schimmeltje (ivm jeuk).
Mijn merrie heeft ook wat mok, en die heeft er best jeuk bij.
Heb je het al gewassen met imaverol of sebacil?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-05 15:25

Het ziet er niet zo uit als op jouw plaatje. Het zijn echt spierwitte korstjes, nog witter als het haar. En als ik de korstjes er een beetje afkrab is het een soort poederachtig iets met schilvertjes. De huid eronder is niet nat ofzo, maar roze.
Ik kan wel een proberen om er imaverol op te doen, dat heb ik nog.

Prulleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 20:14

Dit soort korstjes heb ik ook meegemaakt bij mijn vorige paard, alleen bij haar zaten ze rond de kogel.
Ik gebruik bij wondjes, korstjes en mok altijd "acederm"zalf. Is een antibacteriële zalf die de huid lekker soepel houd. Ik heb toen de huid igg weer mooi gekregen met dit spul en momenteel gebruik ik het bij mijn huidige paard die aan 1 voet wat lichte mok heeft. En dit gaat ook weer de goede kant op.