Ik weet dat het niet goed is als je paard een etterige neusuitvloeing heeft. Daarbij denk ik dan aan iets wat eruitziet als pus (dus beetje dikkig) uit wondjes. En ook als het groenig of gelig is, moet je alarm slaan. Nou heb ik nog nooit in het echt een paard gezien met dergelijke uitvloeing, dus het is meer dat ik me daar iets bij voorstel dan dat ik weet hoe het er uitziet.
Nu vraag ik me af, hoe zit het met heldere doorzichtige uitvloeing (zoals onze eigen loopneus, sorry voor de plastische beschrijvingen
) en met witte neusuitvloeing.Ik maakte namelijk net op uit de thread 'droes, gaat dat weer over' dat witte uitvloeing in verband gebracht wordt met droes (of kan worden gebracht).
De laatste keren dat mijn bijrijdpaard brieste, kwam er ook witte uitvloeing uit zijn neus, maar wel vloeibaar, niet dik ofzo. (Overigens is ie verder helemaal in orde, dus maak ik me niet echt zorgen)
Wie kan hier iets zinnigs over zeggen? Of kan iemand misschien een foto plaatsen van hoe de soorten 'niet-goede'uitvloeing er uitzien?