Acepunctuur bij paarden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Riaa_

Acepunctuur bij paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-05 08:11

Wij heeft acepunctuur wel eens bij zijn paard toegepast en waat was het dan voor? heeft het ook geholpen of merkte je er weinig van? Ik wil het misschien ook gaan toepassen, maar wil eerst het één en ander er van weten.

Groetjes Rianne

shana

Re: Acepunctuur bij paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 10:01

hoi

mijn paarden worden eens in de 4 maanden gecontroleerd door een acupuncturist

een acupuncturist voelt sneller lichte blessures waardoor je soms een ernstige blessure kan voorkomen

ik heb heel goede ervaringen met acupunctuur met mijn dieren en vooral voor bewegingsproblemen laat ik altijd de acupuncturist komen

een voorbeeldje !! een paar jaar geleden begon mijn connemara kruising stijf te lopen en na een tijdje liep ze kreupel op 1 voorbeen
de da behandelde steeds het voorbeen maar vond geen oorzaak
dit heeft bijna 2 jaar geduurd en ik werd der knettergek van , soms liep ze maanden goed en plots was het der weer

totdat ik van iemand het telefoonnummer kreeg van een acupuncturist

hij kwam bij mijn merrie voelde haar helemaal af en zei " jouw paard heeft problemen met haar eierstokken "
door die pijn in haar eierstokken had ze pijn in haar rug waardor ze anders ging lopen en het ene voorbeen overbelastte
dus resultaat steeds kreupel op dat bepaalde voorbeen
hij heeft haar toen behandeld en de kreupelheid verdween als sneeuw voor de zon
dit is nu 3 jaar geleden en soms behandelt hij haar preventief waardoor de minste vorm van pijn al wordt aangepakt en het dus niet meer zo ver komt dat ze anders gaat lopen
het gaat nu perfect met haar , dankzij de acupuncturist

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 11:45

Mijn haf is januari dit jaar opgegeven door de DA. Hij heeft sinds augustus vorig jaar een beschadiging aan zijn knieband, dit verbeterde volgens de DA te langzaam. Ik heb er een week geleden een acupuncturist bijgehaald. Hij is in allebei zijn kniebanden ingespoten, de volgende dag al merkte ik een groot verschil. Hij zette zijn achterhand er een stuk beter onder, heel zijn manier van lopen was de volgende dag al een stuk beter.

De acupuncturist was mijn laatste hoop. Tot nu toe zijn de resultaten super.

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 09:05

Kwam diegene naar jullie toe? en over wie praten we dan? Hoe heb je hem geselecteerd? En waar stopt hij die naalden erin dan? ben wel benieuwd eigenlijk Clown

shana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 09:46

hij komt naar mij toe en ik heb zijn telefoonnummer toen gehad van een vriendin

ik ben zeer tevreden over hem

soms steekt hij geen naalden maar krijgt ze een injectie , het hangt van de blessure af

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 11:52

Naar mij kwam hij ook. Heb hem via iemand die ook bij ons op stal heeft gestaan, paardje had peesblessure, opgegeven, loopt nu weer Z....
Bij mijn haf heeft hij de acupuntuurpunten gezocht bij zijn knieband en daar is hij ook behandeld.

shaolanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 17:46

ook ik laat mijn paard met enige regelmaat acuupuncturen en kan er alleen maar positief over zijn ! Merkte duidelijk verschil met rijden, veel losser in haar lijf ! De paarden vinden het vaak ook lekker en rustgevend ! Kan het echt iedereen aanraden !! Bij mij komt degene op stal zodat het paard in zijn vertrouwde omgevind wordt behandeld en daardoor lekker rustig en relaxt blijft.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 19:56

Bij mij is Arthur geweest (www.kreupelpaard.nl).

Mijn paard was gewoon vast (echt een stress merrie, had er net).
Ze had haar atlas (tussen oren), 2de en 3de nekwervel geblokkeerd en haar rug was niet helemaal lekker en nog wat gevoelige plekjes.
Ze had de stressbulten achter haar singel. De DA kon niet veel (niet oplosbaar met medicijnen) en zei toen dat Arthur misschien wel wat kon doen (zat toen nog bij Visdonk; Roosendaal).
Hij heeft haar gekraakt en accupunctuur toegepast en sinds dien heeft ze nergens meer last van en toen kon ze pas echt tot rust komen.

Het is niet meer nodig geweest en ik heb haar nu 2 jaar!

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 13:48

Ik loop zelf bij een acupuncturist en het wil mij helpen, hij behandelt ook wel eens honden en hij heeft het paard van een kennis van hem ook behandelt. Die had een peesontsteking, als er ooit eens wat mocht mankeren aan mijn paarden dan ga ik toch eens aan hem vragen of hij eens wil kijken!

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 23:13

weet iemand een acupuncturist in Friesland Haha! omgeving drachten heereveen Pling

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 09:52

Eeuhmzzz even zoeken op i-net?

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 11:02

Rodinde Hoogenraad, die zit in Friesland *LOL* Zoek bij google op acupunctuur en paard of Rodinde en je hebt haar tel en adres.