Wanneer heeft een paard reuma of atrose en hoe merk je dat??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JenniferJane

Wanneer heeft een paard reuma of atrose en hoe merk je dat??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-05 13:36

Hallo,

Zoals ik al eerder verteld heb, koop ik een e pony die een beetje stijf was/ is. ( ben in feb wezen kijken) krijg hem aanstaande zaterdag. Ze hebben hem een stofwisselingkuur gegeven. ( heb mijn dierenarts gesproken en die kent dat niet) ze zeggen dat het tegen zijn stijfheid is.

Nu las ik ergens dat een paard met atrose ook stijf kan zijn? Is dat zo?

Wie heldert het even voor me op??\

[b]Hebben jullie weleens van een stofwisselingskuur gehoord??

Nano05

Re: Wanneer heeft een paard reuma of atrose en hoe merk je d

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 13:44

Een paard met artrose begint meestal stijf, zeker als het kouder en het weer wat vochtiger is. Dus dit is heel goed mogelijk.

Op je tweede vraag heb ik helaas geen antwoord, want heb daar nog nooit van gehoord.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 18:51

maykie schreef:
Een paard met artrose begint meestal stijf, zeker als het kouder en het weer wat vochtiger is. Dus dit is heel goed mogelijk.

Op je tweede vraag heb ik helaas geen antwoord, want heb daar nog nooit van gehoord.

sluit ik me bij aan.... geen aanrader trouwens om een paard met artrose te kopen, dat is beginnen met ellende

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 19:38

Om zeker te weten of de pony artrose heeft kun je foto's laten maken. Als het blijkt dat hij artrose heeft, zou ik hem niet kopen en verder zoeken naar een andere leuke pony.

Sommige paarden worden er oud mee zonder er al te veel last van te hebben en andere zullen met een paar jaar blijvend kreupel worden. Het hangt ook van de plaats waar de artrose zit af.