staphylococcus aureus ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

staphylococcus aureus ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 22:00

Wie kan mij wat meer vertellen over deze bacterie die in de baarmoeder van een merrie kan zitten.

Op internet heb ik al gezocht, maar kom alleen maar dingen tegen van mensen en dat lijkt me toch eenzins anders.

Sammie

Re: staphylococcus aureus ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 23:01

Ieniemieni bumpje Lachen

Dewi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 11:28

de staphylococcus aureus is een vleesetende bacterie. met andere woorden, hij nestelt zich in een wond en houdt deze open. als de bacterie in het bloed zit kan het door het hele lichaam problemen geven. Ik ben zelf niet bekend met deze bacterie in de baarmoeder, maar wel met wonden. Je zal de bacterie moeten bestrijden met een flinke dosis antibiotica! (de kuur afmaken is zeer belangrijk)

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 12:00

Staphylococcus aureus is een bacterie die ook op de huid van de mens leeft (vooral in de talgkliertjes). Als de bacterie op de verkeerde plek komt dan kan je er problemen mee krijgen (zoals die open wond die Dewi beschreef, maar ook de steenpuist word door deze bacterie veroorzaakt). Als de bacterie blijft waar die hoort is hij nuttig.
Ik denk dat de bacterie ontstekingen in de baarmoeder kan veroorzaken, omdat de baarmoeder normaal (bij alle dieren) steriel is.

shaneen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 12:57

jemerrie zal gespeold moeten worden en idd antibiotica

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 13:23

Dat ze gespoeld moet worden weet ik, maar ik vraag me dan af hoé deze daar terecht kan komen als hij normaal in een wond zit Verward

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 17:28

Deze bacterie komt ook "gewoon" op de menselijke huid voor, niet alleen maar in wonden en puisten, ik weet niet wat de DA recent allemaal gedaan heeft bij het paard, maar het zou dus kunnen komen door wat minder hygiënisch werken.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 17:42

Uh ze is vorig jaar dichtgezet en verder is ze vorig jaar in augustus gespoeld met een zoutoplossing, soort van slang er in en spoelen maar.

Kan het trouwens kwaad als de bacterie er in blijft zitten?

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 12:08

Het kan zeker kwaad, de bacterie tast de baarmoeder aan met als gevolg dat het paard veel pijn heeft en een groot risico dat de merrie geen veulens meer kan krijgen doordat de baarmoeder is aangetast (zou eventueel kunnen leiden tot afstoting van de baarmoeder?) Het zou kunnen zijn dat de slang waarmee ze gespoeld is niet steriel was, maar dat doet er verder niet toe. Het is belangrijk dat de bacterie er zo snel mogelijk uit gaat.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 12:26

Kijk en dat zei de DA dus er niet bij Stoom uit je oren Lekker is dat! Zou ze straks, op den duur misschien nog aan zoiets overlijden, terwijl het makkelijk opgelost kon worden.
Goed ze wordt aankomend weekend dus (een paar keer) gespoeld.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 15:25

Ik denk niet dat ze er aan komt te overlijden, maar moet jij je eens voorstellen hoe het zou zijn om een infectie in je baarmoeder te hebben... lijkt me niet zo'n prettige gedachte. Ik vind het vreemd dat de DA er niks van heeft gezegd.
Wat ik zei over de gevolgen van de infectie is natuurlijk niet vandaag op morgen, maar als je er niks aan doet, kan je daar zeker op rekenen.
Ik denk niet dat de DA het slecht heeft bedoeld. Dat spoelen is idd goed, krijgt ze er nog een antibiotica kuur bij?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-05 14:20

Ik zal het eens aan ze vragen.