Hij heeft een grasallergie, en als hij gras eet krijgt hij heel erge diaree. Ze kunnen hem moeilijk dag en nacht op stal laten staan, daarom staat hij s'nachts binnen en overdag even in de gewonen wei, en verder op een stukje waar niet zoveel te eten valt, maar waar hij wel normaal rond kan lopen. Zijn staart ziet er altijd heel vies uit, en als die gewassen moet worden is dat een enorme klus.
Sinds een maand of 2 ongeveer begint hij echt mager te worden, hij wil niet goed meer eten, en z'n bekkenen (of hoe die dingen ook heten:p) steken uit. Hij ziet er heel zielig uit, terwijl hij dat eigenlijk niet echt is, maar vooral door die stront in z'n staart ziet het er niet uit. Ze hebben al vanalles geprobeert zoals ander soort voer e.d. Dat mager worden komt waarschijnlijk vooral door de wormenkuur want hij moest van de dierenarts om de 10 dagen een wormenkuur.
Nu kende een inval-instructrice een man met een soort apparaatje ofzo en daaarmee ging hij dan over de buitenkant zoiets en dan moest het wel weer goed komen. Alleen bij de manege hebben ze daar niet zo veel vertrouwen in, en het is verschrikkelijk duur.
De eigenaresse zei tegen me dat ze de pony ook niet willen verkopen omdat hij al oud is en dan wordt hij waarschijnlijk toch afgemaakt en dat willen ze niet. Die pony is namelijk wel belangrijk voor hen ze hebben hem al iets van 17 jaar, dus dat kan je je waarschijnloijk wel voorstellen.
Nou vroeg ik mij af of iemand hier ervaring mee heeft of een oplossing o.i.d. Alle tips zijn welkom! Alvast thanks! Hieronder heb ik 2 foto's war hij nog een beetje normaal er uit ziet. Ik zal kijken of ik een foto kan maken zoals hij er nu uit ziet.
groentjes eva.