tumor aan zijn piemeltje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

luna1986

tumor aan zijn piemeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 18:53

Bij ons staat een pony op stal en die heeft een tumor aan zijn piemeltje. Het is heel dik en wij moeten hem helpen om hem weer naar binnen te krijgen. Nou hadden wij broekjes voor hem gemaakt maar die snijden in zijn flanken, dus dat werkt ook niet! Hij heeft er nog geen last van (gelukkig) maar nou had ik een vraagje of iemand hier verstand van heeft of zoiets al een x heeft meegemaakt. Misschien dat iemand nog een goed idee heeft om hem te helpen zijn piemel binnen te houden groetjes luna

mirgino

Re: tumor aan zijn piemeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 20:27

lijkt me voor het paard erg lastig en mischien pijnlijk!

kan het niet operatief verwijderdt worden?

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 20:38

Ik ken een paard die dat ook had.
Bij hem hebben ze de tumor weggehaald...met succes!!

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 13:23

ja een paard die ik kon, is inmiddels overleden, die had ook een tumor is weggesneden en leefde nog lang en gelukkig!!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 13:55

Een jaar of 9 geleden moest mijn toenmalige pensionhouder ook een paard met zo'n tumor naar de kliniek brengen.

Voor zover ik weet is het goed gegaan.

ik zou toch eens een DA raadplegen.
Constant uitgeschacht lijkt me ook niet echt bevordelijk voor de gezondheid, hij kan er immers ook op gaan staan nu. AUW!!!!!

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 18:50

luna1986 schreef:
Bij ons staat een pony op stal en die heeft een tumor aan zijn piemeltje. Het is heel dik en wij moeten hem helpen om hem weer naar binnen te krijgen. Nou hadden wij broekjes voor hem gemaakt maar die snijden in zijn flanken, dus dat werkt ook niet! Hij heeft er nog geen last van (gelukkig) maar nou had ik een vraagje of iemand hier verstand van heeft of zoiets al een x heeft meegemaakt. Misschien dat iemand nog een goed idee heeft om hem te helpen zijn piemel binnen te houden groetjes luna

lijkt mij meer een zaak van een dierenarts en niet om zelf mee te dokteren

luna1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 08:55

De dierenarts is er contstant bij. maar de tumor zit te hoog om er iets aan te doen dus opperatief verwijderen gaat dan al zeker niet lukken. We moeten van de dierenarts zijn piemeltje zo veel mogelijk insmeren met uierzal en goed schoonmaken. Hij laat ze piemeltje er niet zo ver uithangen ik denk zo'n 5 tot 8 cm. want daar ziet de tumor en dat gedeelte is dik en krijgt hij dus niet naar binnen. Maar op dit moment krijgt hij antibiotica en staat hij lekker veel op het weiland om van zijn oude dag te genieten.

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 14:34

Mijn oude schimmelruin was ongeveer 24 jaar toen ik hetzelfde ontdekte. ook hij was constant een aantal cm uitgeschacht en ook hij kon niet geopereerd worden. Hij heeft nog een aantal jaren van zijn pensioen genoten maar uiteindelijk kon hij niet meer plassen. Op 27 jaar heb ik hem moeten laten inslapen.