Straalkanker

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Do0w

Straalkanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 14:34

Hey mensen hiero...
Mijn paardje (Moos) heeft straalkanker aan 3 voetjes. Er zijn verschillende artsen die dit kunnen behandelen, en verschillende manieren ervoor... Hebben jullie hier miss ervaring mee en wat raden jullie aan?? Ikzelf vindt et nogal moeilijk om te kiezen, want sommige artsen zijn behoorlijk duur( rond de 8000 euro ofzow), en dan heb je nog geen garantie dat de hoef helemaal hersteld en dat het niet terug komt...Hebben jullie wat aanraders of tips 4 mij??

~xXx~ Do0w

mirgino

Re: Straalkanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 20:29

er is een site over hoefgebreken,waar ook straal en hoefkanker behandelt wordt.

maar helaas na de crash van mijn pc weet ik de site niet meer.

mischien iemand anders hier op bokt??

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 20:38

www.hoofcare.nl

ik heb helaas geen rooskleurige ervaringen straalkanker, ik wens je veel sterkte met het zoeken naar een behandeling!

Do0w

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 20:42

mirgino schreef:
er is een site over hoefgebreken,waar ook straal en hoefkanker behandelt wordt.

maar helaas na de crash van mijn pc weet ik de site niet meer.

mischien iemand anders hier op bokt??

Oow daz wel jmmr... maja vandaag is Moos geopereerd, in een hoefkliniek in leusden... ik weet alleen nog niet hoe het is afgelopen... Dus nu duimen maar.. Er is natuurlijk geen garantie dat alles goed gaat en dat zn hoef helemaal herstelt. egt supr rot, zo'n ziekte Verdrietig En als alles nou nog goed komt, is er ook nog kans dat het weer terug komt... Verdrietig

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 20:43

Arme Moos Ach gut ...
Hopen dat het goed komt..!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 21:07

ik heb het nog even doorgelezen!

heel veel sterkte met je paard,ik hoop dat het allemaal goed komt.

het is wel een erg lang herstel proces.

Vlimmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 16:11

Ik heb laatst een artikel gelezen waarin ze een paard hebben behandeld met een hoge dosis prednisolon, bij dit paard werkte dat, misschien ook bij die van jou? Hebben ze alle hoeven tegelijk behandeld?

Do0w

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 11:06

Vlimmen schreef:
Ik heb laatst een artikel gelezen waarin ze een paard hebben behandeld met een hoge dosis prednisolon, bij dit paard werkte dat, misschien ook bij die van jou? Hebben ze alle hoeven tegelijk behandeld?

Ja alledrie de hoeven tegelijk...Moos is gelukkig goed uit de narcose gekomen, hij was erg wakker en vrolijk, geen blijvende sufheid enso...stond meteen weer op allevier de benen... Verder weten we nu niet of alle bacterieen helemaal weg zijn, er is natuurlijk kans dat er nog bacterieen achter zijn gebleven en dat die weer verder gaan uitzaaien...dus nu ist afwachten... even vraagje: Hoelang duurt het bij de meeste paarden de revalidatie?? Ik wou namelijk net met Moos met wedstrijden beginnen, toen we hoorden dat ie straalkanker had... Ik hoef echt niet persee tog nog wedstrijden te rijden, maar als het kan natuurlijk wel... HOeveel tijd zou het ongeveer innemen, die revalidatie?

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 12:08

De buurman van mijn paard heeft ongeveer 5 maanden in de kliniek gestaan vanwege hoefkanker. Ze moeten nog regelmatig terug voor controle maar momenteel gaat het gelukkig goed. Na die 5 maanden zijn ze weer begonnen om er langzaam aan mee aan de slag te gaan..

Beterschap ermee.. ik hoop dat het helemaal goed komt Ach gut

LoVeFeMmIe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 18:17

mijn paard is behandeld in roosendaal daar is een deel van de kliniek speciaal op hoeven gericht, helaas had die van mij het aan 4 voeten en moest hij ingeslapen worden omdat het al te ver was, maar het is wel een superkliniek kusjes

Do0w

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 18:42

LoVeFeMmIe schreef:
mijn paard is behandeld in roosendaal daar is een deel van de kliniek speciaal op hoeven gericht, helaas had die van mij het aan 4 voeten en moest hij ingeslapen worden omdat het al te ver was, maar het is wel een superkliniek kusjes

Yaa wij zijn ook eerst naar Roosendaal geweest, maar wij vonden dat de paarden daar niet naar onze wens zegmaar werden behandeld... kwil Roosendaal niet afkraken hoor, maar wij vonden dattie niet echt aardig behandeld werd...hij stond nogal afgelegen, geen contact met andere paardjes, geen persoonlijke aandacht... en de hoefsmeden werden nogal boos op em toen hij door hen heen liep..maarja vin je het gek, dat deed natuurlijk super veel pijn! de dierenartsen waren overigens wel heeeeel aardig en heel duidelijk! Maar we wilden hem liever ergens anders laten behandelen...in Roosendaal waren ze ook niet zo positief over zijn situatie, en bij de hoevenkliniek waar hij nu staat wel... Naja hier hadden we gewoon een beter gevoel duss Knipoog maar tog erg bedankt voor je reactie hoor Tong uitsteken en het spijt me voor je paardje wat moest worden ingeslapen Ach gut

LoVeFeMmIe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 19:44

hey ik weet verder niej hoe ze daar behandeld worden want hij was dezelfde dag nog ingeslapen maarja ik hoop dat het weer super goed komt met je paardje en dat jullie nog veel plezier met elkaar zullen hebben kusjj

Do0w

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-05 18:30

zoo Moos is geopereerd...ziet er goed uit, alleen links voor en achter blijven een beetje vochtig (meer kans dat de bacterie zich daar weer gaat vestigen) dus nu is het afwachten of het terug komt...

Zelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 19:44

jeetje echt poedersuiker zeg, sterkte en een dikke kus voor je paardje!!!!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 20:12

ik heb zelf een merrie waar het in januari 2004 mee begonnen is .ons Marien was gepreselectioneerd voor de OS van athen (onder een mexicaanse ruiter ) toen er zich een raar proces aan haar stralen begon te ontwikkelen.ik heb hier in Belgie ee kliniek bezocht en er werd gedurende 3 maanden volgehouden dat ze rotstraal had op de 4 benen (terwijl het een super nette merrie is op stal ) en was daarvoor ook in behandeling maar het ging van kwaad naar erger op het eind viel alle hoorn eraf en liep ze gewoon op bloot vlees ,afschuwelijk ,je kan je dat gewoon niet inbeelden .Radeloos en via Bokt ben ik in Roosendaal en de smeden Van Nasseau terchtgekomen .ik heb er mijn paard achtergelaten en een week nadien werd ik gebeld dat ze toch de behandeling gingen opstarten (wel duur 8 a 9000€ voorzien).Ze heeft er ongeveer 6 maanden gestaan en is dan "genezen terug thuis gekomen en alles leek goed In december was er opnieuw wat rotzooi geconstateerd en heeft ze er terug een maand gestaan en is ze terug naar huis gekomen .Zij blijven altijd maar beweren dat het niet terugkomt -ondanks dat er hier meerdere anders beweren -
Ze loopt nu ondertussen opnieuw 1.40-150 parcoursen ,maar we moeten elke 3 weken op controle en dan cureteren ze opnieuw .2 Weken geleden was er opnieuw wat rotzooi (hun zeggen rotstraal en geen kanker meer ) en is er redelijk veel hoorn weggehaald waardoor het er toch niet zo goed uitziet ,dus ik weet niet wat ik erover moet zeggen .Je kan spijtig genoeg niet anders dan verder doen en paard behandelen .Er kan ook helemaal niemandzeggen waar het vandaan komt ,onze merrie is een hele propere op stal dus daar kan het niet van komen .
Waar staat jouw paard trouwens?
Ik wens je alleszins veel sterkte en houd me op de hoogte hoe het verder gaat!!

SuusJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 07:06

Hoe gaat het nu met je paardje?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 13:10

moos kan je de gegevens van die kliniek eens doorgeven ,hoe is het nou met je paard?

amigo1310

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 21:26

hallo allemaal,

mijn paard heeft een operatie aan zijn been gehad en heeft ook medicijnen gekregen genaamd prednisolon kan iemand mijn dan uitleggen waar deze medicijnen voor zijn??

vraag 2;

hoe herken je hoefkanker??

in iedergeval bedankt!!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 09:46

amigo1310 schreef:

hallo allemaal,

mijn paard heeft een operatie aan zijn been gehad en heeft ook medicijnen gekregen genaamd prednisolon kan iemand mijn dan uitleggen waar deze medicijnen voor zijn??

vraag 2;

hoe herken je hoefkanker??

in iedergeval bedankt!!

www.hoofcare.nl en kijk onder straalkanker