Op een dag, toen ik aan het longeren was, vond ik haar niet lekker lopen. Ze wilde niet ontspannen lopen, niet inbuigen en liep nu kruipel op links achter. Dezelfde week hebben we een andere zadelmaker laten komen want het zat me toch niet lekker. En wat blijkt nou? De zadelmaker, zijn naam is godfried ofzo en rijd in een geel busje, heeft het zadel met vanalles en nog wat opgevuld en ook nog eens bomvol. Het begon allemaal proppen te worden en lavita (zo heet me paardje) heeft daardoor last van haar rug gekregen. Dit is doorgeschoten naar haar achterbenen (de eerste keer naar haar rechterbeen en de tweede keer naar haar linkerbeen). De zadelmaker moest ALLES eruit halen en heeft em meegenomen. We hebben een weekje gelongeerd en daarna kwam hij weer om het zadel passend te maken.
Nu ligt het zadel weer goed en we zijn nu weer flink aan het trainen. Nadat ik bij verschillende mensen navraag heb gedaan over die godfried (fysio, andere zadelmaker) heb ik gehoord dat hij bekend staat dat hij de zadels echt keihard opvult. Ik voelde me echt schuldig tegen over lavita dat ik nog zolang heb doorgereden zonder erbij na te denken dat het aan het zadel lag. We dachten eerst dat het aan andere dingen lag, want we hebben in het verleden al wat gedoe gehad met de achterhand, maar goed... Ik wil hierbij mensen waarschuwen die hun zadel willen laten opvullen. Er zijn genoeg prutsers die zich zadelmaker noemen. Ik vind het zelf belangrijk dat het zadel goed is, want eigenlijk zitten wij op het zwakste gedeelte van het paard en een goed passend zadel is dus genoodzaakt. Ik hoop dat er nooit meer zoiets gebeurt als dit, want je raakt er echt gestresd van als je niet weet waardoor ze telkens kreupel loopt...
sorry voor het lange verhaal