paardenluis

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NkPrecious

paardenluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 14:54

hoi!
Het is zo dat mijn paardje luis heeft gekregen doordat er een paar paarden uit de groep zijn verwisseld met paarden op een andere locatie. Daardoor hebben luizen zich verspreid. Hij hefet heel erg last van kriebel, is het heel erg noodzakelijk om dit zo snel mogelijk te verhelpen met een shampoo die je bij de dierenarts kan krijgen? Degene waarvan de rest van de paarden zijn zegt nl dat het geen zin hefet om ze nu te wassen omdat ze dan ziek wordne als je ze weer buiten zet. Mijn mening is dan weer dat jhe ze eerst binnen laat tot ze opgedroogd zijn. Zodat ze er zo snel mogelijk vanaf zijn. Zij zegt echter dat we wachten tot het mooi weer is. Mijn vraag dus nu wat beter is. Wachten tot het weer beter is of zo snel mogelijk behandelen? Ikzelf denk de laatste maar ik hoor graag of het echt noodzakelijk is!
groetjes leonie

xx_Merle

Re: paardenluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 17:02

Hoe langer je er mee wacht hoe meer het er worden , en hoe meer de paarden er last van krijgen.. Schuren enzo..Het is volgens mij niet heel erg nooodzakelijk , maar het word wel lastiger ze weg te halen als je ze lang laat zitten .. Je moet ze gewoon wassen ( naar mijn mening) en dan maar even binnen laten staan! Als je besluit niet te behandelen heeft dalijk de hele stal luizen Of is dat al zo ? Nou suc6 er mee! doeg

Marja1988

Re: paardenluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 20:44

een stukje beneden op deze pagina staat al een ander topic hierover daar staat ook hoe je het kunt behandelen.
Ik heb momenteel ook luisjes.(ik niet maar ik spreek voor mn paard Bloos )

succes