Tranende ogen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lottew

Tranende ogen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 14:33

Ja hier ben ik weer met een vraag Haha!
Myra heeft altijd veel last van tranende ogen, het is niet ontstoken maar ze heeft altijd opgedroogde 'tranen' of zoiets dergelijks onder haar ogen zitten. Ik maak het elke keer goed schoon en smeer er dan een beetje 'bright eye' op. Moet k wel zeggen dat dit flesje al een paar jaar oud is en dat k dus misschien maar ns nieuwe moet kopen, dit helpt namelijk een paar uur en dan begint t weer. Je ziet t niet lopen ofzo, maar ze heeft altijd opgedroogd spul onder haar ogen zitten. Hoe kom je hier van af??
Thanx Knipoog

ellepel

Re: Tranende ogen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 14:43

kan zijn dat haar traanbuisje te smal is, waardoor de tranen niet door dat buisje weglopen maar als het ware uit haar oog zelf komt.

oplossing is dan de dierenarts een keer laten kijken of ze niet verstopt zitten, doorspoelen is vrij simpel.

tegen dat opgedroogde smeer ik altijd wat vaseline bij t oog van een oud paard bij me op stal, deze dame heeft ook altijd wat prut onder haar ogen zitten.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 18:41

Zou de dierenarts een keer laten kijken. Kan zijn dat de traanbuizen verstopt zitten en doorgespoeld moeten worden. Net wat Ellepel zegt :dat is vrij eenvoudig...

Zelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 22:17

of ze hebben geen traanbuisjes, shetjes hebben dat vaak en dan komt het onder haar oog terecht, mijn minihet heeft dat ook, maar is helemaal geen ramp en paard heeft er geen last van. lekker laten zo.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 22:32

Mijn paard heeft het ook elke weideperiode. Ik maak haar ogen schoon met in water gedrenkte wattenschijfjes, meer niet. Wel opletten dat het niet echt ontstoken raakt, maar dat merk je gauw genoeg.