Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

) ook gevoerd aan de paarden. Het lijkt een beetje op wat harder, gedroogd gras, allemaal kleine stukjes. Ik weet niet of dit als vervanger kan dienen van hooi / kuilgras, maar het lijkt me wel. Wij gaven de paarden ong. een halve / een emmer per dag, ze zijn er dus niet zo lang mee bezig als met hooi of kuil. Ik denk dat je dit je fries prima kan geven, onze paarden werden er niet minder heet of heter van, ik geloof dat het vooral bekend staat als middel voor paarden die geen hooi verdragen.
Bailey6 schreef:Nou het probleem is dat hij op vlas staat en dat geweekte hooi niet te eten vindt en het dan dwars door zijn stal gaat gooien met gevolg een zeiknatte stal na 2 dagen. Het stinkt ook zo vreselijk en er zit ook geen voedingswaarde mee in. Bedankt voor je reactie !
Morris schreef:Bailey6 schreef:Nou het probleem is dat hij op vlas staat en dat geweekte hooi niet te eten vindt en het dan dwars door zijn stal gaat gooien met gevolg een zeiknatte stal na 2 dagen. Het stinkt ook zo vreselijk en er zit ook geen voedingswaarde mee in. Bedankt voor je reactie !
De combi van vlas en geweekt hooi snap ik niet?
Ik heb verder geen ervaring met horsedinner. Ik heb weleens in een noodsituatie (strenge vorst), een pakje goldengreen gekocht. Erg goed spul, maar wel prijzig.
WaIk maak het hooi ook nat voor mijn paard, ik vind het hooi niet stinken, het water stinkt wel. Wat betreft de voedingswaarde, ach er zal best wat verloren gaan, maar in dit geval komt dat mooi uit want mijn paard mag niet te dik worden. En dat werd hij van kuil namelijk wel.
Ik leg het hooi soms een paar uur in het water, of soms ook wel een nacht. Zelf heb ik het idee dat een paar uur voldoende is, er is geen stofje meer te bekennen.
t ik toen nog weleens deed in de winter, ik bestelde een pallet kleine kuilbaaltjes. Gewoon van de boer, scheelt een hoop in de prijs (ik dacht toen iets van 6 a 7 euro per baal, een baal deed ik ruim een week mee). Het enige nadeel kan zijn, dat de kwaliteit niet gegarandeerd goed is. Uiteraard een baal met schimmel, kon ik terug brengen.
Ik vond tot nog toe de beste oplossing tijdens vorst.
Maar fijn iig geval dat je fries straks weer naar buiten kan, gezond voor het paard en scheelt jouw weer geld en tijd.
Succes!