Staart eten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Aspen_lover

Staart eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 18:16

Ik heb een fjordenveulen merrie van bijna 1 jaar,en paar maanden terug werdt mij verteld dat zij waarschijnlijk van een aantal paarden hun staart eet Bloos
Niemand heeft het echt gezien ik heb daarop de dierenarts gebeld en die melde dat alleen jonge veulens die net bij hun moeder weg zijn dat doen.
Zij stond met 3 andere veulens voor ze naar ons kwam!
Maar om ergenis te verkomen kocht ik een zoutblok en kreeg van iemand een kruiden blok,zij was er dol op .
Maar nu zijn ze op en ik weet niet voor hoelang al ,maar nou werdt er gezegd dat ze weer vermoeden dan ze het weer doet,nou vraag ik me af of er mensen zijn die dit ook hebben mee gemaakt en mischien een trucje weten,of een voedings suplement ze krijgt al speciaal voor veulens,van de paardendrogist!

ellepel

Re: Staart eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 19:00

hertshoorn olie kopen en dat erin smeren, dan blijft ze er echt vanaf!
en jij zelf ook, want t stinkt verschrikkelijk....
Knipoog

Aspen_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 19:28

hihihi bedankt voor de tip ,ze hebben er ook al sambal in gesmeerd maar dat vond ze erg lekker hahaha ze heeft toen zelfs een handje vol er van gegeten de gek Vingers aflikken

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 19:33

die samabl klopt....zijn idd meer poaarden die dat lekker vinden Haha!

babyolie wil ook wel, ruikt lekker, maar smaakt vies.

gewoon van alles proberen. Knipoog
( krijg je een lekkere smurrie staart....)

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 22:23

ik heb bij de DA een keer spul gehaald, voor staarten bijten bij varkens, maar ut werkt bij paarden ook goed.

Spuitbus, spuit je ut erop, en het stinkt een smaakt bitter!

ik weet niet hoe het heet, sorry

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 10:21

regina schreef:
ik heb bij de DA een keer spul gehaald, voor staarten bijten bij varkens, maar ut werkt bij paarden ook goed.

Spuitbus, spuit je ut erop, en het stinkt een smaakt bitter!

ik weet niet hoe het heet, sorry

PBH-spray, ideaal. Ik heb het ook een tijdje gebruikt. Idd voor varkens en kippen die veren pikken. Het werkte echt super, stinkt een uur in de wind Haha!
Waar je wel even op moet letten, je kan het alleen gebruiken bij paarden met donkere/zwarte manen, anders wordt het een puinhoop. Gewoon te koop bij welkoop/tuin diercentrum/etc.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 11:26

Je kan ook jus in de staarten smeren. Vaak helpt dat goed; voordeel is dat het er met regen ook in blijft zitten. Nadeel: bij wedstrijden, lastig eruit te krijgen. Er zijn trouwens wel meer volwassen paarden die het doen hoor....

Aspen_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 15:26

Bedankt voor al jullie tips ga ze om beurten proberen,hihihi hoop dat de staart dat wel allemaal overleefd Tong uitsteken
Maar zal voorzichtig zijn Knipoog