Azijn goed voor paarden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Riaa_

Azijn goed voor paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 14:39

Iemand vertelde mij laatst dat Azijn erg goed is, geven jullie dit wel eens aan je paard??

prompter

Re: Azijn goed voor paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 14:41

Ik heb jarenlang appelazijn gegeven, maar omdat ik geen enkel verschil merkte met de tijd dat ik het niet gaf, ben ik er mee gestopt. Ook dat leverde weer geen verandering op. Voor mij geen azijn meer dus, ook al omdat de paarden het niet echt lekker vonden.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 14:48

Ik heb Novia appelazijn gegeven, ze vond het heerlijk!
Op de site van de paardendrogist staat er deze uitleg over:
Citaat:
Appel Azijn Appel Azijn is rijk aan vitaminen en mineralen en wordt veel gebruikt voor de algemene weerstand en conditie. Appel Azijn ondersteunt de doorbloeding en helpt het lichaam bij de afvoer van afvalstoffen die insecten inspuiten bij het steken.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 17:55

Appelazijn helpt om de afvalstoffen uit het lijf te krijgen.
Van gewone azijn geven heb ik nog niet gehoord.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 19:01

aan de buitenkant werkt het ook goed!

tegen zwelling: bandage in azijn dopen en die om een gezwollen been doen.( of op een gezwollen plek drukken)
in de staart en manen smeren tegen vliegen en jeuk....

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 15:10

ellepel schreef:

tegen zwelling: bandage in azijn dopen en die om een gezwollen been doen.( of op een gezwollen plek drukken)

Dat is waar ik ook aan dacht Haha!
Tegen de zwellingen durf ik weleens een onderlap in de azijn drenken (azijn gemengd met water dan wel) en daar een bandage over, en zo een poosje laten staan. Wel opletten dat je paard geen wondjes heeft, anders gaat hij het je waarschijnlijk niet in dank afnemen.
En in de zomer doe ik weleens een scheut azijn door het water waarmee ik ze afspons na het rijden. Ik weet niet of het echt werkt tegen de vliegen (op een schimmel heb je er sowieso niet veel) maar ze blinkt iig mooi.

Appelazijn heb ik nog nooit zelf gevoerd maar wel goede resultaten over gehoord. Dat gebruik ik zelf om vliegenspray van te maken.

newie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 17:56

ellepel schreef:

deze tip heb ik ook net gekregen, heb zojuist vette watten in de azijn gedoopt en heb er een bandage omgedaan, ben benieuwd of ik resultaat ga zien.

verder heb ik ook een tijdje appelazijn gegeven, maar zag er nou niet resultaat van ofzo.