Iemand ervaring met het laten trekken van wolfstandjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

klaziena

Iemand ervaring met het laten trekken van wolfstandjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 13:28

Een vriendinnetje van mij heeft pas geleden een pony van 22 maanden gekocht. Nu moet om haar in de verzekering te krijgen haar wolfstandjes getrokken worden. Aangezien ze zich al een echte draak heeft ontpopt en ze nu ontzetten druk is, wordt dit dus een probleem
Weet iemand of ze dan verdoofd wordt, of hoe dit precies in ze werk gaat???
Ik hoor graag wat tips, zal ze onwijs blij mee zijn!!
Alvast bedankt

UrbanL

Re: Iemand ervaring met het laten trekken van wolfstandjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 13:43

WAT?. Stelt de verzekering zo'n eis??. Nou lekker laten gaan dan zoek ik wel een andere verzekering. Dit heb ik nog nooit meegemaakt.

Ik heb altijd geleert dat je niet aan tanden moet rommelen als ze geen last ervan hebben. Vooral bij jonge dieren kan het nodige stress veroorzaken.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 13:47

Wolfstandjes zijn hele kleine onvolledig ontwikkelde tandjes vlak voor de gewone kiezen. Ze kunnen zowel onder als boven voorkomen. Als ze al problemen geven, dan is dat met rijden (bit aannemen). Het is mij derhalve een raadsel waarom een verzekering hierover moeilijk zou doen. Verwar ze niet met hengsten-/ruinentanden, die juist dichter bij de tanden staan. Ook merries hebben soms hengstentanden!

Hoewel paardentandarts geen erkend beroep is in Nederland, en een paardentandarts in overtreding is als hij kiezen trekt (alle handelingen waarbij de huid van het dier doorboord wordt/bloed vloeit mogen alleen door een DA worden gedaan) en een paardentandarts derhalve niet mag verdoven, zijn er paardentandartsen die dat wel doen. Officieel zou je het trekken dus door een dierenarts moeten laten doen, zeker als je wilt laten verdoven.

Er wordt niet verdoofd zoals een mensentandarts dat doet door het tandvlees ongevoelig te maken, wat gebeurt is dat er een tranquilizer wordt gegeven (intraveneus in de hals). Het hele paard wordt dus een beetje suf gemaakt. En met een tangetje wordt zo'n kiesje er dan uitgetrokken. Op zich is het een fluitje van een cent.

Ik zou trouwens verzekeringstechnisch niet weten wat je rechten zijn als een paardentandarts je paard een tranquilizer geeft en er gebeurt wat... Vraag dus even na bij de verzekering die eist dat die tandjes verwijderd worden, of ze ook de kosten dekken als er bij die operatie wat mis gaat...

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 15:05

Prisca schreef:
WAT?. Stelt de verzekering zo'n eis??. Nou lekker laten gaan dan zoek ik wel een andere verzekering. Dit heb ik nog nooit meegemaakt.

Ik heb altijd geleert dat je niet aan tanden moet rommelen als ze geen last ervan hebben. Vooral bij jonge dieren kan het nodige stress veroorzaken.

Jij zegt het (schrijft het) ik denk het.
Je neemt me de woorden uit de mond (uit het toetsenbord) Haha!

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 15:12

Wat een vreeemde eis van de verzekering, zou wel eens willen weten welke maatschappij dat is Verward .

Toevallig is vorige week vrijdag het wolfstandje van mijn 3-jarige merrie eruit gehaald. Dit heb ik laten doen door de dierenarts, als ik de paardentandarts laat komen (die het "trekken" zelf doet) moet ik de DA ook laten komen om te verdoven. Ik heb het dus gewoon door de DA laten doen toen een stalgenootje hem ook nodig had, scheelt weer in de kosten. Mijn merrie werd suf gespoten en in no time was het tandje eruit, heb hem meegekregen als souvenir Haha! .

Bij mijn merrie was het echt nodig, het was een erg scherp wolfstandje en ze kon er geen bit door in (mijn DA deelde die mening). Mijn happymouthbit zat aan de kant van het wolfstandje vol met krassen toen ze het de eerste keer in had Ach gut en ik heb nog nooit een paard zo leip zien doen toen ze het bit in kreeg (en ik heb er aardig wat gezien Knipoog ). Gisteren heeft ze weer een bit in gehad en ze accepteert het nu wel, vandaag zelfs voor het eerst gelongeerd met een lichte druk van de touwtjes op het bit. Ging allemaal prima OK dan! .

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 15:20

Bij welke verzekering zit ze?
Dit is echt te belachelijk voor woorden!

klaziena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 15:27

Ben ff de naam vergeten van de verzekering.. zal het wel aan haar vragen! Vond het ook al vrij apart hoor, zij zelf ook
Er zijn al diverse briefen over en weer gegaan!! Hun blijven volhouden..
In ieder geval al bedankt voor de antwoorden, zal het aan haar laten lezen!

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 16:35

Vraag eens aan haar waarom ze dan niet bij andere verzekering informeert?

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 18:51

Nogal vaag! Ze krijgen pas last van wolftandjes als ze een bit in krijgen. Enne, normaal wordt een paard dat bijv. klinisch gekeurd is zo geaccepteerd door de verzekering. En dan zeggen ze echt niets over wolfstandjes hoor. Zou iig maar eens bij een andere maatschappij informeren (zonder de wolfstandjes te noemen dan he Haha! )

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 12:43

Ik vind het ook belachelijk dat de verzekering dat als eis stelt?
Je eigen ziekefonds eist toch ook niet dat je al je eigen tanden laat trekken, zodat je niet meer op controle moet komen?

Ik zit zelf bij de Amev, en ik heb het nog nooit gehoord.

Mijn merrie heeft ze ook, en ik zit er wel aan te denken om ze eruit te laten halen als ze 3 jaar is, omdat ze anders een slechte ervaring heeft met het bit de eerste keer al.