kosten rontgen foto's ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cornelie

kosten rontgen foto's ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 10:33

Wat zijn ongeveer de kosten van het maken van rontgen foto's? Ik zit erover te denken om de rechter voorkogel van mijn paard eens op de foto te laten zetten maar wat zijn dan de kosten ongeveer?

carinev

Re: kosten rontgen foto's ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 11:42

25 euro per foto.

Wieteke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 11:47

Ik heb op stal foto's laten maken door eDigit en bij hen kosten de eerste 2 foto's 29,87 euro (heb de rekening er even bijgepakt...hihi) en verdere foto's zijn 18,63. Omdat ze aan huis komen betaal je wel voorrijkosten, maar die kan je vaak delen als ze naar meer mensen in de buurt moeten. Verder heb je natuurlijk nog de bijkomende kosten van het consult. De foto's worden op cd gebrand trouwens.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 12:11

Het valt me nog mee eigenlijk. Dacht dat het veel duurder was Bloos

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 12:18

De foto's zelf zijn meestal ook niet de grootste kostenpost.
Doorgaans hoort daar nog een consult bij, eventueel voorrijkosten, eventueel een vorm van (kreupelheids)onderzoek, eventueel andere diagnose middelen (bv. echo/scan). Dat nog allemaal afgezien van behandeling/medicijnen indien van toepassing.
Maar als je (goed) bent verzekerd kan dat allemaal gedeclareerd worden.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 12:37

Citaat:
25 euro per foto.

dat is wel erg goedkoop, ik heb toevallig laatst geinformeerd, kwam op 196 euro per foto en dan kwam er nog sedatie bij, want zonder deden ze het niet....... het ging in mijn geval om foto's van de hoeven, ik wilde weten hoe dicht het hoefbeen op de zool zat. meningsverschilletje met de bekapper Cool

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 15:21

Ik was voor 3 foto's van de kogel €75 kwijt, incl. sedatie.
Wel heb ik daar handje contantje betaald, anders was ik wel ietsje meer kwijt ik denk zo'n €90.
Scheelt altijd als je terplekke betaald Knipoog

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 17:52

zou even een paar klinieken bij jou in de buurt bellen. Vaak komt er sowieso een consult bij. De ene dierenarts is een stuk duurder dan de andere, dus informeren wel handig.....

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 18:21

Let wel op: je krijgt waar je voor betaalt. De betere erkende dierenartsen zijn vaak duurder dan die 25 euro. Je betaalt niet alleen voor het maken van de foto maar ook voor de interpretatie, de beoordeling van de dierenarts en zijn mening en advies dus. Edigit maakt prima foto's maar sturen je vervolgens naar je eigen dierenarts om de klacht te laten behandelen, je betaalt dan dus 2x consult/voorrijkosten (Edigit + je eigen dierenarts).
Een goede paardenarts is goud waard, heeft het druk en durft geld te vragen voor z'n kennis. Dus weet ik uit ervaring dat je beter de portomonnee 1x goed open kan trekken dan vaker 'goedkope' alternatieven proberen.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 19:31

Vorig jaar zijn er bij mijn paard 8 foto's gemaakt (beide hoeven voor, en kogels voor) en een kreupelheidsonderzoek voor hoefkatrol was dat, en hij kreeg voor een maand pijnstillers. Ik moest 340 euro betalen.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 20:34

2 foto´s van elk voorbeen (totaal 4) kosten bij mij samen met hele kreupelheidsonderzoek en twee verdovingen in de voorbenen 177 euro. Het paard werd behandeld in de kliniek, dus geen voorrijkosten.
4 foto´s kosten losstaand van het gehele onderzoek 110 euro. Maar dat is eingenlijk niet een eerlijk beeld, een DA vraagt in principe altijd onderzoekskosten.