koude benen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Iris19

koude benen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-05 16:49

hallo,
ben straks bij mijn paardje geweest, en ik vond dat hij nogal koude benen had (vooral de kogels dan) en vond het nogal raar..

hij loopt gewoon goed, maar hij heeft vandaag helaas op stal moeten staan i.v.m slechte weer

maak ik me nu weer eens druk om niks of is het toch niet goed?
heb het i.e.g nog nooit eerder gehad.

groetjes,
Knipoog

Alline

Re: koude benen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 18:00

Als paarden stilstaan werkt het hoefmechanisme niet (of zeer weingi) Dat betekend dat er weinig doorbloeding is in de benen waardoor ze dus inderdaad koud kunnen worden. Als het goed is gaat het na wat beweging wel weer goed. ( en hopen dat ie morgen weer buiten kan Tong uitsteken)

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 19:54

Heeft mijn paard ook wel eens, soms heeft hij 3 koude benen en 1 warm been of anders. Maar er is dan niets aan de hand.

BlueBalance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 00:16

Een been van een paard hoort koud te zijn en niet warm. Er zitten in het been bijna alleen pezen. Die moeten zo min mogelijk warm worden. Maak je dus alleen zorgen wanneer een been warm aanvoelt en niet koud.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 18:57

Iris19 schreef:
hallo,
ben straks bij mijn paardje geweest, en ik vond dat hij nogal koude benen had (vooral de kogels dan) en vond het nogal raar..

hij loopt gewoon goed, maar hij heeft vandaag helaas op stal moeten staan i.v.m slechte weer

maak ik me nu weer eens druk om niks of is het toch niet goed?
heb het i.e.g nog nooit eerder gehad.

groetjes,
Knipoog

wees blij..... als ie warme benen heeft zou ik me meer zorgen gaan maken hoor!