Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

) op de muur geschroefd...... gaat ook goed.
Sosha schreef:Ik heb zelf een paar bezems (zonder steel natuurlijk) op de muur geschroefd...... gaat ook goed.
Maroush schreef:Mmz, misschien ook maar eens proberen aangezien Maroes altijd best veel jeuk heeft. Maar wat is een sorbo-borstel
Sugarmiss schreef:Wat voor soort borstel (en dan specifiek de haren) gebruiken jullie daar voor ??
Ik heb van die bezems met kunststof oranje 'haren' maar die lijken me toch erg ruw om te gebruiken.
Happiness schreef:kan iemand zeggen hoe een schuurborstel eruit ziet ?
Heb ik nog nooit van gehoort
Sosha schreef:Happiness schreef:kan iemand zeggen hoe een schuurborstel eruit ziet ?
Heb ik nog nooit van gehoort
Iedere borstel waar aan geschuurd kan worden........ kan een schuurborstel zijn

Happiness schreef:Ja
Maar hier hebben ze het over een speciale borstel denk ik..
Voor in stal..
En ik wil weten hoe die eruit ziet
. Sosha schreef:Happiness schreef:Ja
Maar hier hebben ze het over een speciale borstel denk ik..
Voor in stal..
En ik wil weten hoe die eruit ziet
dat bedoel ik nou net te zeggen...... precies zoals een borstel buiten de stal er uit ziet.
Je kunt kant en klare frames kopen met bijbehorende borstels (en dat blijven gewone borstels) die je dan op de muur kan schroeven. Je kunt natuurlijk ook gewoon zo een borstel op de muur schroeven.

Sosha schreef:Het is bedoeld voor paarden die schuren doordat ze jeuk hebben. Meestal pakken ze dan een voerbak of een hoek van een muur...... maar dan beschadigen ze zichzelf snel. Een borstel geeft ze toch verlichting zonder dat ze zichzelf kapot schuren. Die van mij kan nog steeds aan de muur schuren (openstaand luik) maar verkiest toch zijn borstels (naja bezems in zijn geval).
Hij gaat er gewoon schuin voor staan met zijn manekam er tegen aan.... en dan het koppie maar omhoog en omlaag bewegen........ en dat alles zonder krassen![]()
Uiteraard moet je er alles aan doen om te voorkomen dat ze jeuk krijgen....... maar als dat dan toch niet helemaal lukt, blijft de schade iig beperkt.
bedankt voor de uitleg