bultjes op tong

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lailapri

bultjes op tong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 22:17

Het was me al eerder opgevallen, maar nooit echt aandacht aan geschonken maar zie ik vandaag deze foto begin ik me toch af te vragen wat het is, iemand een idee?
Afbeelding
het is dus voor op zijn tong.

regina

Re: bultjes op tong

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 15:54

ik weet het niet,

maar ik zelf, heb een landkaart tong, misschien is dat het?

weet niet of het voor komt bij paarden, maar dan gaan er stukken vel (of hoe je dat ook noemt) van je tong af, en af en toe komen er ook bultjes.

misschien is dat het?

ik weet het anders ook niet, is wel vreemd, of hij heeft iets in z'n mond gehad ofzo?

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 19:58

Ik kan op de foto niet goed zien wat je bedoelt. Maar aan de zijkanten van de tong horen bultjes, die ook keurig op een rijtje, even ver uit elkaar staan. Mijnpaard heeft ook eens een keer allemaal kloofjes op zijn tong gehad toen hij op de wei stond, ging vanzelf weer over.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-05 22:18

het is voor op zijn tong. rechst heeft hij grotere bulte dan links. zou hij erop gebeten kunnen hebben?

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 22:40

Het lijkt me niet ernstig. Als hij er last van krijgt gelijk de DA inschakelen. Heeft hij geen problemen met eten en het bit e.d.?

Off-topic: Hahaha, die foto! Haha!

Edit: wat is er met zijn boventanden?

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 08:28

Hij accepteerde het bit al nooit dus daar merk ik niet veel verschil in. Het indoen is een drama en hij loopt alleen maar te kauwen als hij het in heeft. Hij zoekt wel je hand op gelukkig.

Maar zijn tanden is hij aan het wisselen. Hij is bijna 4 dus de middenste liggen er geloof ik allemaal uit.

radje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 19:20

Hoi,

Wij hebben een aantal jaar geleden een herpesvirus (groot begrip)
op stal gehad waarbij de pony's ook allerlei bultjes kregen op de tong en aan de binnenkant van de lippen en wangen.
Het duurde een paar weken voor het weg was, maar het was wel besmettelijk en doet pijn als het bit in gaat.