Tulandro's hengstengedrag komt terug

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DiantaM

Tulandro's hengstengedrag komt terug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 16:56

Clown Ik zet het maar even bij medisch neer,omdat ik zo het gevoel heb, dat het iets met zijn hormonen te maken heeft. Tulandro is net voor zijn 3e jaar geruind, en daarna heb ik hem gelijk gekregen. Tot afgelopen augustus was hij een mietje op de wei, altijd erg lief tegen iedereen.
De laatste tijd doet hij wat vreemd, hij kiest 1 merrie uit op de wei, en gaat de rest wegjagen. Niemand mag bij haar komen. Ook krijgt hij weer dekneigingen een een stijve Knipoog piemel. Dit had hij dus nooit, iemand een idee hoe dit opeens weer boven kan komen? Hij is nu trouwens 4,5.

ellepel

Re: Tulandro's hengstengedrag komt terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 17:18

voorjaarskriebels?

een hengstige merrie die hem ontzettend opjut?
denk ik , in t voorjaar is de mijne ook altijd extra stoer.

dan zoemen de bijtjes weer rond zijn hoofd en vind ie alle merries weer zooo lief.... Knipoog

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 18:36

Gamiertje was van de winter ook heerlijk rustig maar nu dat de lente er weer aan zit te komen krijgt hij ook weer de kriebels....

Gamier wordt 13 en is op 3jarige leeftijd geruint.......... Nou hij denkt soms echt nog dat hij hengst is Knipoog Moet wel zeggen dat hij er dan ook goddelijk uitziet hoor!

Ik heb mij laten vertellen dat het niet aan de hormonen kan liggen maar dat ze de geur van de merrie nog "herinderen" uit hun hengste periode.... Clown

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 18:47

Kan ook zijn dat er ergens toch nog wat mannelijke hormonen worden aangemaakt, dus dat er een deel van de bal is blijven zitten na castratie b.v.. De veearts kan bloed afnemen en opsturen om te kijken of hij echt ruin is of toch stiekum hengst.