luchtzuigen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

myravankal

luchtzuigen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 16:37

Hoi

Ik ga een schat van een paardje kopen maar helaas is het een luchtzuiger. Niet zo heel erg en ook niet op palen ofzo maar toch.
Ik denk niet dat hij er veel last van heeft want echt mager is hij niet.
Wie kan mij er meer over vertellen. Ik weet intussen dat hij er eventueel koliek van kan krijgen en mager kan worden. Wat ik begrepen heb op het internet is dat het ongeneeslijk is.

Zou dat ook zijn als er veel gewerkt wordt en als hij gezelschap krijgt????

Myra

gina2003

Re: luchtzuigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 16:41

Sommige paarden doen he tuit verveling, maar sommige paarden hebben last van bv. hun buik.

Het ligt er een beetje aan waarom hij het doet.

Iemand die ik ken heeft een luchtzuiger, die staat nu op de rennie, maar heeft echt alles al geprobeerd.
Die doet het niet uit verveling, maar heeft echt last van zijn buik.

Weet dus waar je aan begint, want zij heeft echt al heel veel kosten gehad aan het paardje!

Wat je wel kunt proberen, dat heb ik van de week op de staldeur gespoten, is hertshoornolie, dat gebruiken ze tegen het kribbebijten, dat is echt heel vies.
Ik heb zelf een haflingertje van 2 die samen met mijn shetlander op stal staat, de hele dag hooi heeft, genoeg beweging krijgt en een speelbal en liksteen op stal heeft, maar mevrouw verveelt zich blijkbaar nog.
Cribox hielp niet, dus had ik dit gekocht, en nu doet ze het nie tmeer.
Als je zorgt dat de dingen waarop hij zuigt vies zijn, doet hij het misschien niet meer, als het echt door verveling doet natuurlijk, maar dat zou ik als ik jouw was eerst goed uitzoeken!

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 18:47

Kijk even bij de verzameltopic en met de zoekfunctie (vul in luchtzuigen). Hier is al heel veel informatie over!
Zo'n paard is in ieder geval weinig waard, dus hou daar rekening mee bij een evt. aankoop.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 10:27

myravankal schreef:

Hoi

hoi luchtzuigers geven veel problemen.Met koliek enzo, ik kon een luchtzuiger kopen en heb het niet gedaan, ze geven te veel problemen.
Ik ga een schat van een paardje kopen maar helaas is het een luchtzuiger. Niet zo heel erg en ook niet op palen ofzo maar toch.
Ik denk niet dat hij er veel last van heeft want echt mager is hij niet.
Wie kan mij er meer over vertellen. Ik weet intussen dat hij er eventueel koliek van kan krijgen en mager kan worden. Wat ik begrepen heb op het internet is dat het ongeneeslijk is.

Zou dat ook zijn als er veel gewerkt wordt en als hij gezelschap krijgt????

Myra

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 12:56

Wat een onzin. Mijn paard zuigt nu ruim 2 jaar lucht, heeft nog nooit koliek gehad en is zeker niet mager. Ze heeft overigens geen band om.

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 15:43