bestatat er een poeder om je paard dikker te krijgen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vanini

bestatat er een poeder om je paard dikker te krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 13:04

hoi,
ik vroeg mij af of er bepaalde voedingssupplementen zijn om een paard aan te laten komen. Ik heb nl een 3-jarige die ik nu zadelmak aan het maken ben en te mager blijft. Heb haar 3 maanden geleden van de wei gehaald omdat ze kreupel was en daardoor in een keer flink afgevallen. Ze blijft echter ingevallen bij de flanken. Ze krijgt genoeg brokken en zelfs meer hooi dan gemiddeld. Ook wordt ze iedere drie maanden ontwormd. daar kan het dus niet aan liggen. Ze is wel van zichzelf heel fijntjes gebouwd en flink aan het groeien=nu 1.64m. Je zou kunnen zeggen geef haar meer brokken,maar het probleem is,dat ze al barst van de energie en niet moe te krijgen is. Ik kon me vaag herinneren dat er supplementen bestaan. Wie weet wat?

gina2003

Re: bestatat er een poeder om je paard dikker te krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 13:12

Kijk eens op de website van de paardendrogits, of mail ze met je vraag.
Ik weet het zelf niet nl.

Hun hebben er veel verstand van, en kunnen je misschien verder helpen.
Heb je ook al slobber geprobeerd?

Succes

Kyona

Re: bestatat er een poeder om je paard dikker te krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 18:50

Ontwormen: equest om de 3 maanden. Overigen om de 2 maanden. Als je twijfelt bij wormen kan je een extra kuur geven.
Ik zou sowieso onbeperkt ruwvoer geven. Als het alleen bij de flanken is, kan het ook zijn dat het komt omdat ze nog weinig spieren heeft.
Om aan te komen kan je ook een scheut zonnebloemolie door het voer doen. Zou iig niet teveel krachtvoer gaan voeren, om te voorkomen dat je net zadelmakke paard ontploft. Overigens is het ook beter om ze langzaam aan dikker te laten worden.