Manken of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Titsia

Manken of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 06:56

Hier zullen waarschijnlijk al duizenden topics over geweest zijn, maar heb ff geen tijd om alles uit te pluizen.
Mijn paard mankt dus rechts achter tijdens het rijden/longeren, tijdens het rijden gaat het meestal na 10minuten over, nu had eergisteren een vriendin hem gelongeerd en toen deed hij het weer (op volte erger!) en stopte niet. Toen hij op de weide stond gaat hij dan weer wel crossen, je ziet dat hij niet regelmatig loopt (dus ook op de weide). Been voelt niet warm of is niet dik, hoef is ook niet warm. Hij is wel 15jaar en ik ben nogal panisch voor zaken als hoefkatrol en artrose. Dierenarts komt een dezer dagen wel langs hoor. Jullie misschien een idee?

Vlimmen

Re: Manken of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 12:00

Er is zo echt weinig van te zeggen, kan van alles zijn. Ik zou maar ff afwachten tot de dierenarts geweest is en hem in de tussentijd aan de hand stappen.......
Succes!

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 16:42

Laat hem goed zijn rug onderzoeken, het kan best zijn dat er misschien iets klem zit, waardoor hij zo loopt.

Succes verder

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 17:13

Rug heb ik zelf al helemaal afgetast en ook eens door lesgever laten doen (die er wat meer druk op kan zetten) hij reageerde toen niet. Achterbenen opzij genomen los laten en hij zette ze direct terug goed, verloor zijn evenwicht niet of niks. Misschien teugelmank?
Zaterdag komt alleszinds de dierenarts

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 18:56

Allee, een wijs besluit.

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 19:02

Knavia schreef:
Allee, een wijs besluit.

Euhm wat is dat nu voor een k*t antwoord? jeezes

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 19:08

Allee, meen alleen dat ik de veearts erbij halen wat beter doordacht vind dan adviezen op een forum vragen naar aanleiding van enkele amateuristische onderzoeken.

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 19:11

Ha oops sorry internet is soms nogal moeilijk om elkaar te begrijpen Knipoog
maar dan nog waarom is er anders een forum? Veel gaat de dierenarts ook niet kunnen doen, been is niet dik voelt niet warm, hoef niet warm. Ik vraag niet dat mensen me komen zeggen wat het exact is en wat ik eraan moet doen, neen misschien zijn er gewoon mensen die hetzelfde hebben voor gehad en me wat minder panisch maken voor artrose en hoefkatrol (heb ik geen ervaring mee in het beginstadium)

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 20:38

Ik vind het ook goed hoor, misschien hebben mensen ervaring, dus zijn niet allemaal AMATEURS zoals word beschreven.

Het kan toch nooit kwaad om adviezen te vragen?!
En dan nog, als je er meerdere krijgt is er vank wel 1 die helpt, vragen kan nooit kwaad!!!

Cirano

Woonplaats: Kampenhout (België), eigenlijk Nederokkerzeel maar niemand weet dit liggen op de aardbol.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 20:52

Zeg mensen daarvoor dient dit topic toch. Titsia heeft toch al tegelijkertijd haar veearts gebeld.

Kan je natuurlijk ook niet zo direct helpen, kan ook misschien uit de schouder komen? En zou niet beginne met 'laten we dit poedertje of dat zalfje is proberen'. Als de veearts twijfelt zou ik direct er een foto van laten nemen of anders eerst nog is via de alternatieve weg.

Hitway staat/stond ook wat onregelmatig. Ga één van de dagen nog is testen of hij nu correcter loopt. Hij had wel een iets dikkere pees en voelde wat warm aan. Maar toen als hij die symptomen vertoonde mankte hij niet. Pas als er geen zwelling meer was begon hij onregelmatig te lopen.

Veel succes met Heros. En niet direct panikeren hoor, meestal valt dit wel mee.