Hai,
Ik heb een haflingermerrie van bijna 2 jaar, juni.
Ze is vorig jaar in de zomer hengstig geworden, maar echt heel lang, wel een week of 5 of zo achter elkaar.
Het leek niet voortdurend, maar vaak als ze met een paard samen stond, vooral met een ruin.
Ik heb toen mijn shetlandertje erbij gekocht, ook een ruintje, en toen heeft ze er eigenlijk geen last mee van gehad.
Nu begint ze weer, maar eigenlijk alleen als ze met een ander paard staat, maar dus niet als ze met mijn shetlandertje staat, daar staat ze altijd mee samen, ook op stal, en die heeft daar totaal gene interesse in.
Ik had net op de paardendrogist gelezen dat het mogelijk is dat ze een afwijking kan hebben aan haar baarmoeder of eierstokken of iets dergelijks.
Ik wil haar binnenkort even laten onderzoeken door een dierenarts, maar heeft iemand hier ervaring mee, of heeft een merrie die dit ook heeft.
Ik vind het zo vreemd dat ze het alleen heeft als ze met een ander paard staat, is dit misschien onderdanigheid of zo??
Ik hoop snel reacties te krijgen, verder heeft ze nergens last van, is mooi in condietie, heeft altijd op tijd wormenkuren en dergelijke gehad, en staat nu nog niet op het land, maar lekker buiten in de paddock, omdat het weiland nog niet klaar is, en krijgt genoeg beweging, aandacht en contact met andere paarden.
Ik zie haar elke dag.
Alvast bedankt voor de reacties!