voortdurend hengstig???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gina2003

voortdurend hengstig???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 14:58

Hai,
Ik heb een haflingermerrie van bijna 2 jaar, juni.
Ze is vorig jaar in de zomer hengstig geworden, maar echt heel lang, wel een week of 5 of zo achter elkaar.
Het leek niet voortdurend, maar vaak als ze met een paard samen stond, vooral met een ruin.

Ik heb toen mijn shetlandertje erbij gekocht, ook een ruintje, en toen heeft ze er eigenlijk geen last mee van gehad.

Nu begint ze weer, maar eigenlijk alleen als ze met een ander paard staat, maar dus niet als ze met mijn shetlandertje staat, daar staat ze altijd mee samen, ook op stal, en die heeft daar totaal gene interesse in.

Ik had net op de paardendrogist gelezen dat het mogelijk is dat ze een afwijking kan hebben aan haar baarmoeder of eierstokken of iets dergelijks.

Ik wil haar binnenkort even laten onderzoeken door een dierenarts, maar heeft iemand hier ervaring mee, of heeft een merrie die dit ook heeft.
Ik vind het zo vreemd dat ze het alleen heeft als ze met een ander paard staat, is dit misschien onderdanigheid of zo??

Ik hoop snel reacties te krijgen, verder heeft ze nergens last van, is mooi in condietie, heeft altijd op tijd wormenkuren en dergelijke gehad, en staat nu nog niet op het land, maar lekker buiten in de paddock, omdat het weiland nog niet klaar is, en krijgt genoeg beweging, aandacht en contact met andere paarden.
Ik zie haar elke dag.

Alvast bedankt voor de reacties!

Mri

Re: voortdurend hengstig???

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 19:15

kijk is in het topic over pismerries,
misschien heb je daar wat aan.

Groetjes Marie-José

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 21:05

Ik heb al 2 keer gereageerd en heb ook een mail gestuurd, maar krijg geen reactie, dus dat schiet niet echt op, ik dacht nl. ook dat ze dat was, maar ik krijg geen antwoord en heb er verder ook geen ervaring mee...

Maar bedankt voor de tip!

Coliena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 21:09

Helaba!
Ik heb je mail wel gelezen hoor! Maar ik ben druk bezig met het onderzoek! Ik doe mijn best om alles te verwerken, maar ik mag jullie niet sturen, als je snapt wat ik bedoel. Dat is net mijn onderzoek, ik moet weten wat de mensen er van denken, wat er algemeen over gedacht wordt. ik zal je zeker de resultaten geven en dan zal ik wel al je vragen beantwoorden, maar vooraleer ik alles heb verwerkt en het onderzoek is afgesloten, mag ik jullie niet beinvloeden! Vandaar, maar jullie krijgen zeker reactie, alles moet af voor 30 april, dus is niet meer zo lang!

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 21:15

Dank je wel, maar ik vroeg me alleen af of ze inderdaad een pimerrie is, of moet ik me zorgen gaan maken?
Ze is nl pas bijna 2 en ik vind het niet echt normaal.

Morgen komt er een dierenarts bij ons op stal voor een ander paard, en ze zou even voor mij navragen of hun wisten wat het kon zijn, dus ik hoop dat ik daar wel antwoord op krijg.

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 10:48

Heeft iemand verder nog tips, of een merrie met ditzelfde??

Anniek_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 12:25

Hallo!

Ik heb niet een merrie gehad met hetzelfde (dit duidt meer op een pismerrie), maar wel een merrie die als ze hengstig werd, ook echt niets meer mee was te doen.

Ik heb toen van de dierenarts een soort medicijn gehad (dat eigenlijk voor varkens was) en moest dit over der voer doen.

Dit werkte super en heb nergens meer last van gehad!

Ze wordt van dat spul pas 3 dagen nadat je ermee bent gestopt weer hengstig. maar je kan er zo lang mee doorgaan als je wil.

Groetjes Anniek

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 13:06

Dank je wel voor je tip!

Ik vond het zo vreemd, ik kon ook niet zien of ze echt hengstig is, of dit alleen doet met andere paarden, maar ze doet het inderdaad alleen bij ruinen.

Ik zal binnenkort eens de dierenarts laten komen, kijken wat die zegt.

Verder is ze wel braaf, althans niet erger dan normaal.
Ze is van zichzelf al best dominant, maar het is niet erger dan normaal, dus dat heeft ze gelukkig niet, maar ze is nog zo jong, dus ik hoopte dat het niks ernstigs zou zijn, maar we wachten even de Da af...

Die kan vast de andere dingen uitsluiten, dat is voor mij het belangrijkste, als het niks ernstigs is!