Citaat:
mijn DA heeft me verteld dat je equist allen van oktober tot maart mag geven, omdat anders de wormen die dan dus overal in het lichaam zitten, net op een verkeerde plek kan doden. en dat is dus ook met mijn hengst gebeurt.
Tja, ik heb zelf ook geen flauw idee wat ik met dit probleem aan moet. Zoals ik vertelde heb ik gister mijn va als gebeld, hij adviseerde me dus om met 3 weken Equest toe te dienen en dan met een aantal weken weer een ander middel. Ik weet niet wat voor behandelingen er überhaupt mogelijk zijn? Online is er sowieso al niet veel informatie te vinden over dit probleem.
Citaat:
bloedworm (strongyliden) zijn zwaar besmettelijk, en dus ook voor het weiland zul je maatregelen moeten gaan nemen. anders kom je er nooit van af, en blijft je paard geïnfecteerd.
De weilanden zijn allang besmet als ik het goed begrijp. De eitjes zaten natuurlijk ook al langer in mijn merrie. De kans is groot dat er ook andere paarden besmet zijn lijkt me. Ik zou alleen niet weten hoe je dit besmettingsgevaar kan voorkomen...