Hoe voet stevig afplakken ivm hoefzweer?. (jong paard proef)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

UrbanL

Hoe voet stevig afplakken ivm hoefzweer?. (jong paard proef)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 08:48

Urban bleek vorige week een hele gemene hoefzweer te hebben hij kwam erg kreupel zijn stal uit. Gelukkig goed uitgesneden en al snel liep hij weer goed.

Nu is het probleem alleen dat het een jong en wakker paard is vooral nu hij dus even op rust staat is hij heerlijk wakker. Wandelen is feest voor hem en dus af en toe bok en steiger.

Nu staat hij op stal lekker druk te doen af en toe dus je begrijpt het verband gaat los (slijt). Hij schrapt juist met die voet over de grond.

Heeft iemand een simpele oplossing hoe ik dit goed vast kan maken en Urban proef kan maken. Woensdag gaat zijn ijzer er weer onder.

Antheman

Re: Hoe voet stevig afplakken ivm hoefzweer?. (jong paard pr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 20:40

Eh, probeer het eens met Ducktape!

inib

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 21:35

Waarom zit er verband om, een hoefzweer zou ik loshouden en elke dag gewoon een paar keer goed schoonmaken (uitspuiten of in biotex of soda zetten) de rommel moet er toch uit en nu sluit je het af.

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 07:09

ik moest het ook inpakken om te voorkomen dat er rotzooi inkwam!
maar ik had het met ducktape en bleef goed zitten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 07:11

Onze smid adviseerd idd Duct tape. En na iedere wandelbeurt vervangen.

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 19:56

Hoi,

Ik gebruikte meestal een laag vetwrap en daaroverheen een dikke laag ducktape. Vooral op het voorste gedeelte van de hoef.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 09:11

inib schreef:
Waarom zit er verband om, een hoefzweer zou ik loshouden en elke dag gewoon een paar keer goed schoonmaken (uitspuiten of in biotex of soda zetten) de rommel moet er toch uit en nu sluit je het af.

Ik volg liever de dierenarts en als een wond open is en het paard staat de hele dag op stal wordt je niet blij.

De Ducktape werkt idd goed alleen breekt hijmet wandelen aardig de boel af. Ik blij dat het ijzer er weer onder gaat vandaag.

Liep jullie paard ook erg kreupel ervan en hoe lang duurde het voor dat het beter werd?.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 10:32

Hoi maak een emmer water met daarin groene zeep en week de voet daarin 2 x daags en doe hem een sok aan.
Prisca schreef:
Urban bleek vorige week een hele gemene hoefzweer te hebben hij kwam erg kreupel zijn stal uit. Gelukkig goed uitgesneden en al snel liep hij weer goed.

Nu is het probleem alleen dat het een jong en wakker paard is vooral nu hij dus even op rust staat is hij heerlijk wakker. Wandelen is feest voor hem en dus af en toe bok en steiger.

Nu staat hij op stal lekker druk te doen af en toe dus je begrijpt het verband gaat los (slijt). Hij schrapt juist met die voet over de grond.

Heeft iemand een simpele oplossing hoe ik dit goed vast kan maken en Urban proef kan maken. Woensdag gaat zijn ijzer er weer onder.

nivonne1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 13:09

Mijn paard is er ook net vanaf staat wel op een speciaal ijzer met zooltje en hennephaar.Ze heeft zeker twee weken kreupel gelopen omdat hij ontzettend diep zat en niet helemaal uitgesneden kon worden.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-05 14:05

marleen_usar schreef:
Hoi maak een emmer water met daarin groene zeep en week de voet daarin 2 x daags en doe hem een sok aan.

Vrees dat de emmer en het water over mij heen gaan. Denk niet dat dit een goed idee is met een jong paard.

Plus dat ik het advies van de hoefsmid en dierenarts volg en dat is nu niets meer eraan doen. Ik andere problemen ook voorkomen.

Hij liep gisteren wel beter maar nog niet helemaal 100% vind het ook niet zo gek ijzer zat er net onder.