Hele zware huid eczeem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Smurfie

Hele zware huid eczeem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 01:53

Een vriendin van mij heb een fries die heeft extreme huid problemen
Er zijn al verschillende testen gedaan.
en we weten niet wat het is.
Het begint als een normale exceem haar valt uit, Huidschilvers daarna gaat de huid opzwellen en het gaat bloeden.. hij krijgt ook stalbenen. En dan komt er pus uit en ontigelijke jeuk.
Komt iemand dit bekent voor??

[edit]Juiste spelling van eczeem in de titel gezet, Jantien[/edit]
Laatst bijgewerkt door Jantien op 06-04-05 10:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Amarie

Re: Hele zware huid exceem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 06:41

Hoe oud is deze fries, wij hebben er een eentje op stal die als 3 en 4 jarige ook steeds bultjes kreeg, meerdere bultjes bij elkaar veroorzaakten dan een zwelling, en hij had er inderdaad een ontzettende jeuk aan.

Op advies van de DA zijn wij hem concept-brokken gaan voeren, daar zit in wat hij nodig heeft zonder extra toevoegingen (vermoedelijk gevoelig daarvoor). Gelukkig werkte het, hij staat nu inmiddels (6 jarige) gewoon weer op normale brok en het gaat goed, dus wie weet werkt dit bij jullie ook wel...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 08:15

mijn pony kreeg ook huidverdikkingen met schilfers, bij hem kwam het omdat er in brok iets zit waar hij dus allergisch op reageerd.
sinds hij granen krijgt en geen biks is het bij hem weg.

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 02:54

Het ligt niet aan het voer.. aangezien het voer is gebasseer op de dagelijkse benodigdheden is dus geen biks maar graan en hij is op allergieen is hij getest.. en hij is 3 jaar oud. En het gekke is.. het gebeurt elke keer als die een wondje heeft dus waarschijnlijk is het zn imuumsysteem. Maargoed.. Ik ben der nog niet over uit eigelijk.

Vlimmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 09:37

Klinkt heel erg als een infectie met mijt. Dit komt veel voor bij friezen en andere paarden met behang.
Stampt ie ook met zijn benen/ heeft ie jeuk?

Mijt kun je vinden door een huidafkrabsel te laten maken door de DA en is goed te behandelen met neocidol/sebacil.

Succes!

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 03:55

We hebben de huid laten afschrapen.. En het scheurde als papier.. en moest gehecht worden.. Moet je nagaan alleen maar wat schilfers eraf laten krabben en het scheurde gewoon uit elkaar!.. En het word elke dag gewassen en mijtspul op gedaan en het is dus geen mijt.. Maar het gaat er dus wel van weg :s maar het kom terug als die een bijt krijg :s

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 09:21

Laat anders Jeanette van horsebodybalance er naar kijken. Die doet veel met virussen, bacterien enzo. Ook allergieen en afweerproblemen.
www.horsebodybalance.com

Vlimmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 13:26

Smurfie schreef:
En het word elke dag gewassen en mijtspul op gedaan en het is dus geen mijt.. Maar het gaat er dus wel van weg :s maar het kom terug als die een bijt krijg :s

Dit begrijp ik niet helemaal, wanneer komt het terug?
En het gaat dus wel weg van dat "mijtspul"? Wat voor spul heb je dan?

Bets

Re: Hele zware huid eczeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 13:47

Informeer eens bij Marijke Boinck www.cherokeepaarden.nl zij kan heel veel dingen uitzoeken op dit gebied en ik heb persoonlijk heel goede ervaring met haar.

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 13:51

Als het paard een bijt krijg.. Dan komt er echt een hele grote plek.. Maargoed.. het kan ook toevallig zijn.. want nadat ie een bijt had gehad.. kreeg ie dus zon hele grote plek.. Ik zal wel kijken of ik er een foto van kan maken en ik ga dus ff kijken wat ik met die website kan doen aangezien het paard en ik in het buitenland zijn..
Laatst bijgewerkt door Smurfie op 06-04-05 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Vlimmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 13:54

Een bijt van wat? Van een ander paard, van een insect? Het is me nog steeds niet helemaal duidelijk.........
Maar wat voor mijtspul heb je nou?

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 14:04

Een bijt van een paard.. En ik weet niet wat voor spul het is denk ook niet dat je het kent is namelijk in amerika..

Vlimmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 15:45

Als hij zo vaak gebeten wordt door andere paarden, waarom staat hij dan niet alleen in de wei of met paarden die wat aardiger voor hem zijn......

Ik wil toch wel weten welk spul het is, je weet maar nooit of ik het ken....

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 18:55

Er bestaan een aantal erfelijke aandoeningen wat betreft de huid.
Bij quarters, pinto's en met name arabieren kun je 'hyperelastosis cutis' tegenkomen, huid die extreem makkelijk scheurt. Het komt door een gebrek aan een bepaalde vorm van bindweefsel in de huid. Aangezien je veearts ook een amerikaan zal zijn, lijkt me dat hij dit wel zou herkennen. Alhoewel het zeer zeldzaam is, dus misschien zijn er op internet ergens wat afbeeldingen van, kun je het vergelijken.

Verder krijg je soms rare huidproblemen als het paard een te veel aan bepaald zware metalen of sporenelementen binnen krijgt, selenium is erom berucht.

In iedergeval dient je veearts stukjes huid weg te snijden of stansen en die op te sturen naar een goed laboratorium. Want in het wilde weg maar wat laten wassen, daar zou ik niet voor betalen.

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-05 00:54

De schilfers zijn opgestuurd naar de grootste instanties in de buurt.. in minnesota en zelfs daar weten ze het niet minnesota is net zoiets als het faculteit van dierengeneeskundig in utrecht

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-05 03:27

Vlimmen schreef:
Als hij zo vaak gebeten wordt door andere paarden, waarom staat hij dan niet alleen in de wei of met paarden die wat aardiger voor hem zijn......

Ik wil toch wel weten welk spul het is, je weet maar nooit of ik het ken....

Sorry maar staat er ergens dat het paard veel gebeten word? Een bijt staat niet onder veel. Kan jij er uit op maken dat hij niet alleen staat.. Want dat staat hij al. in de stal en hij staat elke dag alleen in de paddock.. Maargoed.. Maak ook verder niet uit...

Het gaat er om dat het beestje weer genezen word.

-Het is niet zn voer. want dat is samengesteld door de dierenarts.
-De schilfers zijn al nagekeken... zonder enige resultaat
-hyperelastosis cutis kan het niet zijn want het zit niet op zn rug... het zit alleen in zn nek en het zat op zn benen.. maar dat is al eventjes weg.

Momenteel is de huid nog niet gescheurt.. Dus hopelijk gaat het goed. en blijft het goed gaan.

was namelijk de vorige keer dat de huid helemaal openscheurde.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 15:17

toch komt t me bekend voor...
heb ooit een programma gezien over een koe. die had een zonlicht allergie, daardoor scheurde zijn huid, genas heel erg moeilijk.
raakte ook ontstonken en kreeg heel snel last van allerlei secundaire aandoeningen erbij..

is dit paard al getest op streptococcen? die kunnen dit namelijk ook veroorzaken.
wondroos noem je t dan geloof ik.

wel sneu voor t diertje zeg...

how's life in the states???
Knipoog

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 20:09

Ik denk dat het misschien rap is, dit is een soort mok maar dan hoger op het been. Mijn paard heeft het ook. Sinds 2 weken was ik elke dag zijn benen met Betadine shampoo en daarna insmeren met zwitsal babyolie. Nu na 2 weken is het bijna helemaal weg! Probeer het ook,laat me weten of het geholpen heeft. Succes!

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 13:32

Het is geen mok.. Ik weet wel hoe mok eruit ziet maar mok zit echt niet in de nek en op de kont.. Dat is Te hoog. en dierenartsen weten wel hoe mok eruit ziet.

Door het voer kan het ook niet komen..

Mensen als jullie een paard met een huid probleem hebben... Waarbij je eerst kale plekken krijg, Daarna dik word en stal benen gaat krijgen... en gaat bloeden en er komt pus uit... Wat niet door het voer komt, of enervandere allergie maar door het imuun systeem laat het me even weten want aan deze informatie heb ik gewoon niets... want daar issie allemaal op getest

2 ellepel het is hier wel cool in de states hoor haha wil niet meer weg maar ik zal wel moeten Tong uitsteken ga daarna naar belgie verhuizen vrijstaand huis met stallen outdoor arena enz enz

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 19:03

ben wel jaloers op je hoor!
Knipoog

enige wat ik erop vind lijken is dus wondroos, dan wordt t ook dik, gaan pussen etc.......

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 02:54

Het is EIWIT VERGIFTEGINGGGGGGGG WOEI ben der eindelijk achter

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 06:29

eiwit vergiftiging?

leg eens uit dan?

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 16:45

Volgens mij is dat onzin, een term die dierenartsen gebruiken voor allerlei huidproblemen die ze anders niet kunnen verklaren: ja, het zijn eiwitbultjes, of: dat is van de kuil, daar zitten te veel eiwitten in.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 16:59

als ik ga zoeken op google kom ik wel wat info tegen....

In tegenstelling tot vaak verondersteld wordt, komt eiwit vergiftiging niet voor. Er is geen bewijs dat het voeren van voeders met een hoog eiwit gehalte schadelijk is. Een paard wat gezond is breekt een te veel aan plantaardig eiwit af en voert het overtollig eiwit in de vorm van ureum af via de nieren.
(Dat gebeurd niet met dierlijk eiwit, een paard is een vegetariër)
(Dierlijk eiwit is schadelijk voor de nieren van een paard )
Dit gebeurt onder voorwaarde dat:
Het randsoen evenwichtig is opgebouwd.
Dat de nieren normaal gezond zijn en goed werken.
Dat het paard voldoende beweging krijgt. ( verbetert de bloedsomloop)
Dat de overgang van een laag naar een hoog eiwit geleidelijk plaatsvindt.
Sommige paarden kunnen allergisch reageren op bepaalde eiwitten of op extreme overdoseringen van specifieke aminozuren, die allergie kan zich uiten in de vorm van eiwitbulten. Ziet men veel in het voorjaar jong gras bevat in het voorjaar extreem veel eiwit kan voor paarden waar de nieren niet goed van werken fataal zijn. Wanneer paarden van stal voeding naar weidegang gaan moet dit langzaam gebeuren. gebeurt dit te snel kan een paard bevangen raken (zie foto). Dan spreekt men vaak van eiwitvergiftiging maar dan is er wat anders aan de hand ....

gekopierd, maar het wordt inderdaad een beetje een raar verhaal zo.

ben benieuwd wat er verder achter vandaan komt..

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 12:25

Ik denk dat je bij dhr. Taal uitkomt met dit paard. Kijk voor meer info in het topic hier op medisch "zomereczeem is te genezen"

En kijk op www.novelcure.nl

Taal heeft een ontdekking gedaan op het gebied van eczeem!