Zo te zien is dit schimmel. Als ik zo'n paard zou kopen zou ik er denk ik ook niet direct mee naar de dierenarts gaan. Eerst maar eens goed voeren en wellicht de tandarts even naar de kiezen laten kijken. een wordmenspuit heeft ie al gehad dus dat is al beter.
De schimmel moet je inderdaat wassen met imaverol. dat werkt in de meeste gevallen snel en effectief.
Wat inrijden betreft zou ik dit paardje lekker in de wei zetten en af en toe is een stukje mee wandelen. Trainen (aan de longe of onder het zadel) lijkt me op dit moment nog niet echt goed. na twee of drie weken zul je al vooruitgang moeten zien in de conditie en dan is ze gewend aan haar nieuwe plek. Dan kan je ook beginnen met de opbouw van de training. hopelijk is ze dan ook al dikker maar vooral aan de vacht kan je zien of ze zich beter voelt. Misschien kan je opkikker van de paardendrogist proberen of maismeel.
Ik vind haar overigens ook niet echt schrikbarend dun. en ze ziet er nog vrolijk uit.
Heel veel succes met wassen. Als ze goed te eten krijgt komt het allemaal wel goed denk ik.