Risico dracht i.v.m. halsader

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Drottning

Risico dracht i.v.m. halsader

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-05 10:41

Mijn merrie heeft dankzij een foute dierenarts een abces op haar hals gehad en die heeft de halsader dichtgedrukt, deze is dus niet meer werkzaam.
Nou heb ik mijn merrie gekocht als sport/fokmerrie, het eerst kan dankzij de da waarschijnlijk niet meer omdat ze sneller vermoeid zal zijn, nu wilde ik vragen of iemand weet of er extra risico's aan zitten als ik haar zou laten dekken en tijdens de dracht en bevalling ivm de kapotte halsader...

equus

Re: Risico dracht i.v.m. halsader

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 19:17

Ik denk niet dat een kapotte ader een probleem bij de dracht oplevert.
Zou niet weten welke problemen een kapotte ader bij dracht zou moeten veroorzaken.
Succes.

DGKstudent

Re: Risico dracht i.v.m. halsader

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 19:37

Drottning schreef:
Mijn merrie heeft dankzij een foute dierenarts een abces op haar hals gehad en die heeft de halsader dichtgedrukt, deze is dus niet meer werkzaam.
Nou heb ik mijn merrie gekocht als sport/fokmerrie, het eerst kan dankzij de da waarschijnlijk niet meer omdat ze sneller vermoeid zal zijn, nu wilde ik vragen of iemand weet of er extra risico's aan zitten als ik haar zou laten dekken en tijdens de dracht en bevalling ivm de kapotte halsader...

Volgens mij heeft het ook geen nadelige consequenties voor de dracht en bevalling van je merrie..

veel succes met dekken Lachen