Dik been, andere voeding?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kims

Dik been, andere voeding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-05 17:26

Ik heb afgelopen week op het verzorgpaardje van mijn vriendin mogen rijden. Deze KWPNer is 26 jaar oud en heeft steeds vaker last van dikke benen, en met name zijn de pezen dan dik. Is dit gewoon ouderdom? de hoefsmid heeft al naar haar hoeven gegeken, maar die zijn goed.
Nou zag ik wel op haar voedingsrooster dat ze 1,5 kilo biks per dag krijgt, is dit niet wat veel voor een paardje die hooguit een uur per dag rijdt? (en dan veel stappen etc.) verder krijgt ze nog wat maagvullers, met weinig voedingsmiddelen. Maar kan dat dikke been nou door die giga hoeveelheid biks komen? of is het eigenlijk niet zoveel biks dat ze krijgt? Mijn paard (die per dag een uur intensief traint) krijgt niet eens biks omdat hij m anders helemaal flipt.

Nog tips om die dikheid weg te krijgen? behalve vaak afspuiten en over de verharde weg stappen.

Groetjes Kimberley

ellepel

Re: Dik been, andere voeding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 15:16

een ouder dier kan extra vitamines best goed gebruiken, dus ik vind die hoeveelheid brok absoluut niet te hoog.

oudere dieren hebben meer last van hun doorbloeding, beweging is daarbij dus wel heel belangrijk.