flinke loopneus na werken, normaal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marie83

flinke loopneus na werken, normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-05 21:55

Dag allemaal, vraagje over het volgende... Mijn paardje hoest nooit en heeft verder nooit een snotneus ofzo, alleen soms na een flinke les een loopneus met wat dikkere witte neusuitvloeiing. Heb het idee dat het geen kwaad kan. Tijdens insapnning komt het waarschijnlijk allemaal wat makkelijker los. Blijf het natuurlijk in de gaten houden maar ken verder geen paardjes die het hebben dus t blijft in mn hoofd zitten... Hebben jullie er ervaring mee / tips over?? alvast bedankt! xM

Auky

Re: flinke loopneus na werken, normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 23:11

Hmm dit heeft Auk ook wel eens.
Meestal als ik hem even laat grazen na een flink inspannende rit..
Ga dit dus even in de gaten houden Knipoog

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 06:57

ja de mijne heeft het ook.
heel soms en dan alleen na een flinke inspannings rit.

mij is verteld dat het gewoon slijm is uit de longen wat na harde inspanning dus opgehoest/geproest word.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 08:40

mijn pony had dit ook, maar ze was daarbij bij inspanning ook ietsje eerder kortademig dan daarvoor. niet echt zorgwekkend, ze pompte niet ofzo en ze hoestte ook nooit.
omdat ik het niet helemaal vertrouwde (en toch naar de kliniek moest met haar om andere redenen) heb ik een bronchoscopie laten doen, en toen bleek dat ze wel degelijk een (chronische?) bronchitis had. Doordat er een irritatie in de luchtwegen is wordt er meer slijm aangemaakt dan normaal, en dat komt er dus voornamelijk met inspanning uit. Bij mijn pony was te zien dat er te veel slijm in de longen zat en dat de "splitsing" tussen de bronchieen dikker was. Na 1 kuurtje ventipulmin, antibiotica en veel frisse lucht heeft ze er nooit meer last van gehad gelukkig Lachen Het bleek achteraf dus niet chronisch te zijn.
Ik weet helemaal niet of dit voor jouw paardje ook zo is hoor, zeker als ze verder geen klachten heeft zoals kortademigheid. Maar ik zou het even in de gaten houden als het erger wordt Lachen