Mok.....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Utah2

Mok.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-05 16:54

Omdat de meningen er geloof ik nogal over uiteen lopen, ook hier de vraag even.

Kun je, om mok te voorkomen de vetlokken beter verwijderen of laten zitten?

Zelf heb ik het idee dat als je de benen scheert of opknipt dat het eerder droogt als het nat is, maar een kennis van mij beweerd dat je echt de vetlokken moet laten zitten om mok te voorkomen.

Wat is nu de beste manier?

Let_be

Re: Mok.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 17:49

Naar mijn mening kun je ze er beter afhalen als het te erg wordt!!

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 20:15

Weg scheren of knippen. Probeer is elke dag intesmeren met natusan babyolie en wassen met betadine shampoo. Ben ik op het moment aan het doen bij mijn paard en het helpt.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 08:52

net wat je zelf zegt, als het te erg word weghalen denk ik..

winchester

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 21:23

De allerbeste manier om van je mok af te komen is: naar de zee gaan, dat zoute water werkt echt, heb zelf ervaring.
Misschien woon je niet vlakbij zee, dan is het erg jammer.

Wat ook goed helpt is zinkzalf, kan je gewoon bij de drogist halen al die dure zalf van de dierenartsen helpen ook niet goed.
Gewoon zinkzalf, zit ook in babybillenzalf bijv.

En ik zou de haren bij ze koten niet te lang laten groeien, mooi kort houden dan kan je het ook het beste in de gaten houden

succes

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 22:41

Eerst werd er tegen me gezegd dat ik ze er beter af kon halen, na lang twijfelen ze er inderdaad afgehaald om vervolgens opmerkingen te krijgen dat ik ze er beter aan kon laten zitten. Clown

Ik weet het dus niet. Haha!

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 17:33

Hoe meer haren er zitten, hoe meer vuil en vocht er kan blijven hangen.
Als je deze wegscheert kun je ook de zalf beter op de huis aanbrengen.
Wel eerst goed wassen met betadineshampoo en goed droogmaken natuurlijk.
Succes.

Maiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 10:01

Diego zijn onderbenen zijn twee maanden geleden helemaal geschoren op de kliniek voor een peesscan. Moest ook twee keer per dag af gaan spuiten dus zag de bui alweer hangen. Dat zou weer smeren worden.

Maar het is helemaal niet terug gekomen. Je moet hierbij nagaan dat als ik hem een keer af durfde te spuiten hij de dag erna gegarandeerd diepe kloven in zijn holtes had. Wel voer ik hem op dit moment MSN Zwavel bij omdat dit vezelopbouwend zou werken voor zijn pees. Dit zou ook huidversterkend zijn.

Ik denk dat je het zeker moet proberen je krijgt ze dan perfect droog!!

Mocht je er nu ook last van hebben...... Panalog!! Twee, hooguit drie dagen en je bent er vanaf!

Succes ermee.... ik weet hoe frustrerend het kan zijn!!

BlueBalance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 01:39

Citaat:
Mocht je er nu ook last van hebben...... Panalog!! Twee, hooguit drie dagen en je bent er vanaf!

Mee eens. Heb net de derde dag Panalog gesmeerd en het is weg. Geen haren geschoren of wat dan ook.

Reteduur maar je hebt er maat weinig van nodig en het is snel weg dus relatie weer goedkoop.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 07:44

De mok die mijn merrie heeft is er eentje die van binnen uit komt. De haren scheren is dan ook volkomen zinloos omdat je het daar toch niet mee oplost!

BlueBalance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 09:57

Citaat:
De mok die mijn merrie heeft is er eentje die van binnen uit komt. De haren scheren is dan ook volkomen zinloos omdat je het daar toch niet mee oplost!

Wat geef jij jouw paard daarvoor?

hamadryada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 10:43

als je paard nog geen mok heeft laat je ze toch beter zitten? zo is de koot beschermd tegen vocht.
als je al wel met het probleem zit dan kan je alles veel beter behandelen als de haren weg zijn..

ghisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 10:45

Van de week komt er een studente diergeneeskunde naar Jacks zijn mok kijken. Ze wil er een studie van maken. Ik gebruik nu ook zinkolie ( haal ik bij apotheek per kilo scheeld een hoop geld) maar is alleen om de korsten weg te krijgen en de huid soepeler te maken. De haren heb ik op die plekken weg gehaald om beter te kunnen smeren. De studente gaat kijken wat hij van binnenuit te kort komt en Dan gaan we hem daar verder voor behandelen. Zodra ik meer weet laat ik het horen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 17:12

BlueBalance schreef:
Citaat:

Wat geef jij jouw paard daarvoor?

Momenteel alleen eiwit arme brok! Ik heb alles al geprobeerd, maar niets helpt helaas.

BlueBalance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 19:12

Nou ik heb weer wat nieuws (dat eigenlijk al heel oud is) Bloem van zwavel. Is een soort poeder dat je door uierzalf kan mengen. Vroeger deden de boeren dat dus door afgewerkte olie. Lijkt me eerlijg gezegd niet zo'n goed plan dus ik ga het door uierzalf doen.

Het spul is niet bij iedere apotheek verkrijgbaar.