ataxie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

otje9

ataxie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-05 10:42

hoi, hier een berichtje van otje9, ben net nieuw hier op de site.
ben gisteren met mijn paard naar gent geweest voor ataxie onderzoek
en daar is uit gekomen dat hij dat dus heeft in allebei zijn achterbenen
links erger dan rechts.
er werd me verteld dat het eingelijk wel einde verhaal is met hem omdat hij zich zo vast zet in zijn lijf en elke keer verzuurd nadat hij gewerkt heeft, ben ook al 3 jaar aan het tobben met hem vandaar
heeft hier iemand ervaring met dit probleem?

whisperramse

Re: ataxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 10:47

ik heb geen ervaring er mee
maar alvast veel sterkte Vriendjes zijn?

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 10:56

GeZiEn dE $pE©IfIeK MeDi$©He vRaAg vErPlAaT$T NaAr mEdI$©h.

Toppie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 11:53

Hoi,

Ik weet niet in welke buurt je woont maar als je in de omgeving van zeewolde woont weet ik waarschijnlijk wel een therapeut voor je die iets kan betekenen voor je paard. Kijk eens op [url]www.annettedevogel.nl Zij heeft veel ervaring met ataxie.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 22:10

Belker schreef:
GeZiEn dE $pE©IfIeK MeDi$©He vRaAg vErPlAaT$T NaAr mEdI$©h.

jeetje is het juist voor een mod. niet de taak om gewone abn tekst en taal te gebruiken ipv al die kolder figuurtjes? vindt het moeilijk en lastig lezen en dit is pas 1 regel, als het een heel verhaal zou zijn zou ik tureluurs worden!

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 09:13

gebruik even de zoekfunctie. Er staan al zoveel topics over ataxie.

RuizWish

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 15:06

equus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 20:20

Er zijn bepaalde oorzaken van ataxie, zoals problemen met de halswervels die je kunt verhelpen met een operatie.
Deze operatie wordt op dit moment nog maar op enkele plaatsen uitgevoerd. Bij deze operatie worden de halswervels die de problemen veroorzaken vastgezet, zodat er geen druk meer op het ruggemerg meer wordt uitgeoefend en de ataxie over gaat.

mel77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 17:29

Hoi,

Ik heb ook een paard gehad met ataxie en met hem ben ik bij eric laarakker beland, hij heeft me super geholpen, ik ben ruim 1 jaar lang bij hem geweest en na dat jaar was het over, wel trainde ik zijn achterhand erbij door bvb gewichtjes in de beschermers te doen waardoor hij meer zijn achterbenen moest optillen, balkjes lopen deed ik ook vaak met hem. Hij is nog steeds helemaal perfect en dit is 5 jaar geleden.
Daarnaast ken ik een paard dat nog meer last had van ataxi en die springt nu in het Z. Je ziet het nog wel dat hij wat apart loopt maar hij heeft nergens last van, hij is ook getraint met gewichtjes in de beschermers en daarnaast hebben zij hem fanatiek getraint met balkjes en in uitjes springen. Ze hebben hem nog nooit laten behandelen.
Maar misschien is het een idee om eens langs te gaan bij eric laarakker om te horen wat hij ervan zegt.
succes,