Hoefzweer (spoedje)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marina

Hoefzweer (spoedje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 14:48

Ik kom net terug van de kliniek, gelukkig had mijn paard alleen maar een hoefzweer.
Hun raadde mij aan om mijn paard 10 dagen lang binnen te laten staan. Nu staat hij altijd de hele dag buiten, en breekt de tent af als hij binnenstaat...
Hij heeft nu een verband om en een hoefzak.
Wat is wijsheid????

zynoeska

Re: Hoefzweer (spoedje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 15:12

Wijsheid is volgens mij met de DA van de kliniek je geval overleggen Bloos

Dan zal die wel gewoon naar buiten mogen neem ik aan (alleen bij slecht weer niet), als je het maar een aantal malen schoonmaakt.
Maar jah het is afhankelijk hoe diep het zat lijkt me ... dus toch effe met die DA babbelen.

Succes met de patient

lin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 17:31

Ik weet dat het wel belangrijk is dat het schoon blijft, anders heeft het geen zin.
Toen mijn paard een hoefzweer had, heb ik geen hoefzak omgedaan, maar eerst watten en toen flexwrap en daarover weer ducktape gedaan.
Dit bleef goed zitten en hij kon gewoon naar buiten.

Ik zou gewoon ook even bellen, maar het lijkt me niet verstandig om een paard 10 dagen op rust te zetten.
Weet niet hoe erg je hoefzweer is, maar bij mijn paard was het binnen 5 dagen over en kon er weer gewoon een ijzer onder.

Succes ermee

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 17:41

Inderdaad zoals hierboven. Even DA bellen.

RuizWish

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 21:08

Als het echt niet anders kan zou ik m kalm proberen te houden met Sedalin of Sedasan!
Kan je gewoon halen bij je DA, en ik denk ook bij de ruitersportzaak!

marina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-05 22:48

Duktape goed plan!
Ik heb helaas mijn dierenarts vandaag niet kunnen bereiken.. Maar dat is ook niet de dierenarts die hem behandeld heeft.
Die zak op zijn been laat hij goed heel. Ik ga morgen even kijken hoe het er onder het verband uitziet Lachen

Firepatty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 19:33

Vreemd die van mij moest juist zoveel mogelijk in de wei, zachte grond, dan had ik de minste kans dat de hoefwand zou inscheuren etc.
Door de zachte grond werd de druk op de hoef verdeeld.

Hij had in het voorste deel (toon) een zweer die uitgesneden was, hoefwand dus aardig dun daar. En inderdaad ook een hoefzak met watten en soda.

Ik zou het toch nog even overleggen, vooral als hij zo onrustig is op stal.

Sterkte en succes ermee.