wel of niet rijden met lichte rotstraal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vinia

wel of niet rijden met lichte rotstraal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 06:30

Mijn paard heeft aan 1 hoef lichte rotstraal. Dat ben ik nu dus druk aan het behandelen. Ze is met rijden alleen in draf licht onregelmatig. Mijn vraag is mag ik er wel gewoon op en alleen maar stappen? Wie heeft daar ervaring mee. Ze heeft al eerder rotstraal gehad (is hier gevoelig voor) maar toen speelde er ook nog andere dingen mee waardoor ze niet bereden mocht worden.

khorizon

Re: wel of niet rijden met lichte rotstraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 07:26

Mijn paard heeft er ook last van gehad. Ik moest juist rijden. Want dat is goed voor de doorbloeding van de hoef (straal).
Hij had het links achter. En wou dit been ook niet onder de massa plaatsen. Maar na 15 minuten deed hij dit wel.

Advies van de hoefsmid was blijven rijden.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 08:40

En op de verharde weg rijden!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 09:34

Vorig jaar had Flanna ook rotstraal en wij konden gewoon blijven rijden. Na het rijden in de bak (zand) raadde de smid aan om haar hoeven niet uit te krabben want het zand houdt dan ook bacterieen tegen die ze anders in de stal oploopt.
Nu heeft ze het weer waarschijnlijk opgelopen omdat ze pas boxrust had vanwege een kreupelheid. Wij hebben van onze smid een middel en dat werkte vorig jaar perfect. Ik hoop dat ze er snel vanaf is...

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 12:11

Als hij echt onregelmatig loopt, zou ik niet draven, maar inderdaad, wat hierboven al staat, beweging is wel goed voor de doorbloeding. Dus ik zou wel elke dag minsten een half uur flink met hem stappen. Als je de mogelijkheid hebt om op harde ondergrond te stappen is dat beter, aangezien er dan geen zand oid in de rotstraal dringt.

Vinia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 14:33

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb inderdaad ook een "wondermiddel" van de hoefsmid gekregen en dat hielp de vorige keer ook uitstekend dus daar ben ik nu ook weer goed mee aan het smeren. Ik dacht ook al dat bewegen juist alleen maar goed zou zijn, ze loopt overdag ook gewoon buiten, maar ik vroeg me af of ze wel belast mocht worden. Nu stap ik er in ieder geval met een geruster hart op en ga leker over de weg stappen tot het over is..