blijvend opgezette klieren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kris_

blijvend opgezette klieren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 20:57

Kan een paard blijvend opgezette klieren overhouden na een infectie in zijn veulenjaren? De klieren bevinden zich in een band aan de hals achter de kaak? Ik heb het reeds aan de DA gevraags en volgens de DA heeft het paard die opgezette klieren overgehouden aan een infectie in zijn veulenjaren. Kan dat? Heeft iemand dat nog al gezien?

Raiza

Re: blijvend opgezette klieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 21:13

ik ben daar ook wel benieuwd naar. Mijn paard heeft daar het laatste half jaar last van na een flinke verkoudheid. Volgens de dierenarts kan het geen kwaad, hij heeft het maar aan 1 kant.... soms is het wat minder en dan ineens is het weer heel dik. Hij is wel fit, eet goed etc.

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 23:45

de mijne heeft daar ook vaak dikke klieren, heb de da er nooit naar gevraagd. Hij heeft er ook nooit echt last van.

Alleen soms met nageven, omdat hij al een korte hals en zware kaak heeft wordt het daar soms wat krap...
Ik merk wel dat als hij een dag wat korter in zijn hals heeft gelopen dat het de dag daarna een stuk dikker is dan normaal, komt hem wel goed uit want dan mag ie mooi met een lange nek lopen Knipoog

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 07:40

Die van mij heeft altijd in het voorjaar even dikke klieren, maar het gaat vanzelf weer weg. Ik ken wel een paard wat altijd dikke klieren heeft, maar daar doen ze verder ook niks aan.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 07:41

Mijn paard haar klieren zijn ook duidelijk aanwezig. De ene keer voel je de 'eitjes' groter en dan zijn ze weer kleiner. Nu komt vandaag de dierenarts en laat ik er na kijken omdat ik het toch niet zo vertrouw. Kan toch duiden op een infectie of een virus.

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 10:14

Pony van mijn zusje heeft het ook (arabiertje)(hoe hoger in het bloed hoe gevoeliger??) schijnt dat hij gevoelig is voor bepaalde stoffen waardoor de klieren steeds opzetten. Is ook een DA geweest die gezegd heeft dat het te maken heeft met een enting, oid, die verkeerd geprikt is in de ader, of dit waar is weet ik niet zeker, gezien ze het nu al aan verschillende DA heeft gevraagd en deze twee antwoorden heeft gekregen.

Vlimmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 09:13

Sommige paarden hebben erg uitgesproken speekselklieren, die zie je dan als een soort "sigaar"achter de kaaktak.

Dit kan geen kwaad, al kunnen ze moeite hebben met nageven als het heel erg is

kita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 22:41

hoi mijn paardje heeft het ook ook veearts bij laten komen
en dit kan inderdaad aanwezig blijven we hebben alles nagekeken
maar mijn paard mankeert niets alleen zijn keel is wat geiriteerd.
extra vitamine moeten geven en dan afwachten of de klieren nog wat zullen slinken !
groetjes daan