Toch niet weer mijt??? (foto toegevoegd)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

elady

Toch niet weer mijt??? (foto toegevoegd)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 15:58

Hi

Ongeveer een half jaar geleden had Lady allemaal gekke plekjes op haar achterbenen en het bleek mijt te zijn. We moesten wassen met een speciaal spulletje (weet even de naam niet meer) en dat hielp heel erg goed. Benen waar echt tot gisteren erg mooi, geen plekje te zien.

Een meisje die Lady soms rjdt heeft zondag en maandag in een meertje met Lady rondgebanjerd (weet ook niet of ze het goed afgedroogd heeft, de benen). Gisteren kom ik op stal, ga poetsen zie ik ineens bij Lady haar linkerbeen allemaal bloed stromen. Schrok me rot. Nagoed, goed gekeken en toen was het weer hetzelfde plekje als een half jaar geleden. Het ging juist zo goed Huilen . Alles benen + staart met Betadine en ingesmeerd met Imaverol (zo heet dat spul dus).

Vandaag even een foto gemaakt. Zou graag willen weten wat is het nou precies is en waar het vandaan komt. Zou het kunnen dat er iets in dat meertje zit waar Lady heftig op reageert of zal het echt weer mijt zijn?
Het viel me vandaag op dat het ook aan de rechtkant zat, alleen dan aan de buitekant. Wordt er zo gek van!!!
Afbeelding
Linkerachterbeen (aan de binnenkant)
Afbeelding
Rechterachterbeen (aan de buitenkant, onder de kogel zeg maar)

Please, help me met het vinden van de oorzaak en een blijvende oplossing.
Danku

kraamkliniek

Re: Toch niet weer mijt??? (foto toegevoegd)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 19:31

Hai Elady!
Ergens klopt er iets niet in de gegevens die je hebt, want Imaverol werkt NIET voor mijt!!!
Imaverol werkt alleen voor schimmel infecties (noemen ze ook wel ringschurft)

Voor mijten of luizen werkt Sebacil goed.

De diagnose kun je alleen goed stellen met een diep afkrabsel en bekijken onder de microscoop en eventueel kweken.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 20:01

Sebacil...dat was het Bloos . Daar moesten we mee wassen idd.
Heb gisteren gewassen met Imaverol.

Kan idd even een uitkrabsel laten afnemen door de DA

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 20:14

Sebacil is al een tijdje uit de handel, is wel een vervanger voor gekomen maar die schijnt minder goed te zijn (niet uit ervaring, ik heb het een paar x gehoord)

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 20:33

Precies hetzelfde wat paarden bij ons op stal ook hebben of hebben gehad. Incl. die van mij. Ik dacht zelf eerst dat het een uitbreiding van de mok was die ze helaas had. Twee injecties met Ivomec, met een tussentijd van 10 dagen hebben zo goed geholpen, dat alle mokplekken en deze plekken verdwenen waren. Ik smeer haar nu dagelijks met MSMcreme, om de roze plekken mooi zacht te houden. Ook was ik de benen nog 2 maal per week met Biotex groen.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 07:33

Dankjewel voor de tip!!!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 10:01

hoi in Montfoort(heb helaas geen naam) woont een homeophaat die al vele dieren heeft gered van de dood.Een paard die eigenlijk volgens de dierenarts moest inslapen heeft hij beter gemaakt.Als je belt en verteld wat het probleem is dan stuurt hij wat op en is je paard zo weer gezond.
elady schreef:
Hi

Ongeveer een half jaar geleden had Lady allemaal gekke plekjes op haar achterbenen en het bleek mijt te zijn. We moesten wassen met een speciaal spulletje (weet even de naam niet meer) en dat hielp heel erg goed. Benen waar echt tot gisteren erg mooi, geen plekje te zien.

Een meisje die Lady soms rjdt heeft zondag en maandag in een meertje met Lady rondgebanjerd (weet ook niet of ze het goed afgedroogd heeft, de benen). Gisteren kom ik op stal, ga poetsen zie ik ineens bij Lady haar linkerbeen allemaal bloed stromen. Schrok me rot. Nagoed, goed gekeken en toen was het weer hetzelfde plekje als een half jaar geleden. Het ging juist zo goed Huilen . Alles benen + staart met Betadine en ingesmeerd met Imaverol (zo heet dat spul dus).

Vandaag even een foto gemaakt. Zou graag willen weten wat is het nou precies is en waar het vandaan komt. Zou het kunnen dat er iets in dat meertje zit waar Lady heftig op reageert of zal het echt weer mijt zijn?
Het viel me vandaag op dat het ook aan de rechtkant zat, alleen dan aan de buitekant. Wordt er zo gek van!!!
Afbeelding
Afbeelding

Danku

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 10:09

marleen_usar schreef:
hoi in Montfoort(heb helaas geen naam) woont een homeophaat die al vele dieren heeft gered van de dood.Een paard die eigenlijk volgens de dierenarts moest inslapen heeft hij beter gemaakt.Als je belt en verteld wat het probleem is dan stuurt hij wat op en is je paard zo weer gezond.
elady schreef:
Hi

http://www.mijnalbum.nl/Foto=VJHMPOFM[/img]
Afbeelding

Danku

Toch knap als iemand door de telefoon kan zien wat er aan de hand is en alles kan oplossen. Zo'n wonderdokter zoek ik ook nog.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 10:22

Dames! Alstjeblieft! Iedere keer weer zo'n lange quote meteen na de vorige is toch niet nodig?

Verder ben ik het met Twiklebel eens, als hij zo door de telefoon een diagnose gaat stellen is hij voor mij niets waard.

Over het probleem van de TS. Mijn merrie heeft ieder jaar met de rui het zelfde probleem maar dan op de hals net achter de oren en dit jaar dus ook op haar gezicht.
Ik behandel dit al jaren met een antiseptische creme die in een partij zat die ik ooit eens opgekocht heb. Volgens mij is het Engels, het heet Dermosolve Antiseptic cream en is van Premier Care Products.
Als ik dit erop smeer is het binnen 2 weken vrijwel over en beginnen de haren ook alweer te groeien.
Probleem is dat ik bijna door mijn voorraad heen ben en ik heb het hele internet afgespeurd maar kan het nergens vinden, iemand misschien ervaring met deze creme? En weet waar het te koop is? (groothandel mag ook, ik wil het graag in mijn assortiment opnemen)

Misschien is deze creme ook wel een oplossing voor de TS?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 16:42

Wat het is weet ik niet.
Maar in het meertje zit niets. David en ik banjeren en zeker 2 à 3 keer in de week doorheen en hij heeft nog nooit problemen gehad. Ook niet als hij een klein wondje had of iets...