Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
sannegeurtje schreef:Hi, mijn verzorgpaard heeft al een jaar ofzo last van droge mok, of schurft/mijt. De ene dierenarts zegt dit, die zegt dat, zus en zo...maar het komt erop neer dat tot nu toe nog niets heeft geholpen. We hebben van alles al geprobeerd: Sebacil na het scheren van de benen, allerlei mokzalfjes, Hydrocortiderm, Cure-Mok, Mud-guard, mokwater, wassen met Betadine-Scrub, insmeren met Vaseline na het schoonmaken, dit was het geloof ik wel. Nou kreeg ik via een ander forum te horen dat je Frontline kan gebruiken, spray die je kan gebruiken bij vlooien en teken bij katten en honden. Dus dat heb ik nu gekocht, maar heeft iemand hier ervaringen mee, gebruik je dat net als bij honden en katten in principe één keer, of beter net als bij Sebacil, dat je het met tussenperiodes van een bepaalde tijd inspuit? En je kan natuurlijk onmogelijk het hele paard inspuiten, dus heeft het dan wel zin. Dat vroeg ik me trouwens ook al af bij het gebruik van Sebacil, volgens de DA moesten we alleen de benen doen, maar dan denk ik weer, kruipen de mijten of de schurft dan niet gewoon naar boven? Hij heeft wel alleen maar last op zijn benen.
Groetjes Sanne
Babbelbailey schreef:je kunt frontline gerust gebruiken. Een vriendin van mij had mijt bij haar shetlanders. Na een week gebruik gewoon verneveld over de shetjes en weg was het. Onze dierenarts zegt dat het rustig voor paarden gebruikt mag worden. Net als oog gel van caf. Is eigenlijk ook voor honden en katten. Succes.
Hippotha schreef:Ik heb er geen ervaring mee, maar ik zou dit spul niet gebruiken, omdat het er domweg niet voor bestemd is. Wie weet wat voor reacties dat geeft. Zoek het eens goed uit i.p.v. ieder advies op te volgen en er vanalles op te smeren.
Er moet vast iets zijn waarvan bewezen is dat het helpt.