Symptonen van hooikoorts

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pharlap

Symptonen van hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 11:08

Hoi, ik wil graag weten wat voor symptonen paarden nog meer hebben bij hooikoorts en stofallergie?
Behalve die neus overal aan afvegen, en schudden met het hoofd.
En wat geven jullie ervoor?
Alvast bedankt.

Antheman

Re: Symptonen van hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 11:14

Pharlap schreef:
Hoi, ik wil graag weten wat voor symptonen paarden nog meer hebben bij hooikoorts en stofallergie?
Behalve die neus overal aan afvegen, en schudden met het hoofd.
En wat geven jullie ervoor?
Alvast bedankt.

Ik geef een reinigende kuur, Drainage compositium
Verder Speciale olie met een anti allergie stofje erin
Vermijdt hooi en stro
En hij heeft acupuntuurzalf

Hij staat onder behandeling bij Laarakker en ik ga maandag weer naar hem toe.
Ik vermoed dat ik dan met een anti pollen middel ga starten ,om dat hij dan gereinigd is.

Overal zijn neus aan afvegen en kopschudden doet Andor helaas ook.
Verder meerdere klachten ,maar zijn wervel zat niet goed en daar had hij chronische hoofdpijn door, dus dat heeft niet zozeer met de hooikoorts te maken.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 11:49

Nathalie w

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 12:06

Mijn paard doet naast het headshaken en neus vegen ook veel briesen en is soms erg kortademig. Ze staat nu onder behandeling van een homeopaathe.
Hiervoor heb ik vanalles geprobeerd maar niks help.t bij haar. Dus ik hoop dat de behandeling waar we nu mee bezig zijn gaat werken.

Groeten Nathalie

Pharlap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 16:14

Hoi, zijn er verder nog reactie's.
Mijn paard heeft het hele jaar door een allergie, maar volgens bodegraven is dat bijna niet te achterhalen waarvan.
Het is wel erger in de binnenbak en nu met het voorjaar, maar hij heeft dus het hele jaar een kriebelneus. Nu hoest hij ook in het begin als hij gaat draven, wel met een proest erachter. En gister had hij wit snot ( na het longeren, een klodder Misselijk ). De veearts ( kliniek ), zei dat er medicijnen zijn maar dat hij die dan heel zijn leven moet slikken anders komt het weer terug, dus daar ben ik ook niet zo voorstander van en hij ook niet.
Ik geef hem nu weer pollisalan, daar was ik vorig jaar vrij laat mee.
Iemand nog tips en wie zit er nog meer in hetzelfde schuitje?
Groetjes Pharlap.

Orly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 16:38

Hoi, mijn paardje heeft er nu ook weer last van.
Ik heb (moet even opzoeken bij wie ook al weer) een plukje haar opgestuurd en aan de hand daarvan doet ze een test waarvoor ze allergies is. Ze is voor bepaalde pollen allergies en ze heeft hooi, stro en stof allergie. Ik krijg binnenkort druppels binnen om haar lichaam te reiningen en druppels tegen de hooikoorts. Ik ben benieuwd of het werkt! Verder schijnt een netje over de neus bij het rijden te helpen.

Groetjes Marieke

Pharlap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 17:34

Hoi, weet je wat ik zo vreemd vind?
Dat het bijna niet te achterhalen is waar een paard allergies voor is, en dat 1 iemand dan aan de hand van een plukje haar het zo kan vastellen en druppels kan ontwikkelen. Dan moet dat toch ook bekend zijn in de dierenartsen wereld?
Niet alle dierenartsen zijn toch tegen homeopathie?
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik heb er geen ervaring mee.
Jij hebt het al eerder gedaan begrijp ik, en wat was het resultaat toen?
Groetjes pharlap.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 18:29

Orly schreef:
Hoi, mijn paardje heeft er nu ook weer last van.
Ik heb (moet even opzoeken bij wie ook al weer) een plukje haar opgestuurd en aan de hand daarvan doet ze een test waarvoor ze allergies is. Ze is voor bepaalde pollen allergies en ze heeft hooi, stro en stof allergie. Ik krijg binnenkort druppels binnen om haar lichaam te reiningen en druppels tegen de hooikoorts. Ik ben benieuwd of het werkt! Verder schijnt een netje over de neus bij het rijden te helpen.

Groetjes Marieke

Dat is Josefien!

Maar eh, ook zij heeft Andor niet van de hooikoorts kunnen afhelpen hoor!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 19:48

maar t is wel handig als je weet waar je dier op reageerd.
Haha!
kun je er rekening mee houden..

nog een tip die ik van iemand kreeg:
zorg dat je honing krijgt van een imker uit de buurt, daar zitten stoffen in uit jouw paard zijn omgeving, als het dier die dan binnekrijgt via de honing, kan( lees kan) het helpen om het lichaam meer imuun te maken voor pollen in de lucht.

word bij mensen al gedaan met goed resultaat!

Orly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 20:54

Ik begrijp wat jullie bedoelen. Maar de dierenarts heeft helemaal niks dus ik probeer het maar in een andere hoek te zoeken. Mijn paardje heeft het weer benauwd en ik vind het zo zielig dus ik probeer dit maar eens. Mocht het niet helpen heb ik het in ieder geval geprobeert!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 21:16

Orly schreef:
Ik begrijp wat jullie bedoelen. Maar de dierenarts heeft helemaal niks dus ik probeer het maar in een andere hoek te zoeken. Mijn paardje heeft het weer benauwd en ik vind het zo zielig dus ik probeer dit maar eens. Mocht het niet helpen heb ik het in ieder geval geprobeert!

Mijn DA had niet eens gezien dat zijn halswervel zo ongeveer de andere kant op stond en dat zijn bekken scheef stonden. Ze konden helemaal niets met een headshaker!

Pharlap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 21:27

Hoi, nee dierenartsen hebben het ook niet altijd goed en zien ook niet alles hoor, dat kan je ook in mijn profiel terug lezen.
Ik heb nu wel een hele fijne veearts, ik heb van haar wel iets tegen het witte snot gekregen ben alleen even de naam kwijt, zal morgen even op het potje kijken.
Ben benieuwd hoe hij erop reageert.
Ik sta trouwens ook altijd open voor andere geneeswijze hoor!
Ik vond het alleen vreemd dat 1 iemand die test kan doen terwijl dat in de medische dierenwereld nogal moeilijk schijnt te zijn.
Groetjes Pharlap.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 21:29

Eh Pharlap, profiel, wat is dat tegenwoordig Schijnheilig

Pharlap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 21:39

Hoi, oke nu ben ik Blond , blond dus.
Als je naar mijn profile gaat en dan search user post dan kom je zat tegen.
En anders moet je het mij even uitleggen Haha!
Groetjes Pharlap.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 21:41

Pharlap schreef:
Hoi, oke nu ben ik Blond , blond dus.
Als je naar mijn profile gaat en dan search user post dan kom je zat tegen.
En anders moet je het mij even uitleggen Haha!
Groetjes Pharlap.

Ik bedoelde gewoon het profiel wat Bokt vroeger bezat, waar je een verhaaltje over jezelf, of je paard , of je konijn kan invullen! Met plaatjes enzo!

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 21:44

ik volg het weer met belangstelling.. Haha! Ik weet dat ik op een andere manier test maar het leuke is dat er vrijwel altijd dezelfde testresultaten uitkomen als via de reguliere weg. Alleen is dit wat ik doe niet wetenschappelijk onderbouwd en dat willen mensen vaak wel graag zien! Clown
Ik krijg wel mensen doorgestuurd met honden en paarden waarvan de dierenarts zget: hij is ergens allergisch voor maar ik weet niet wat! En als er dan bij mij een voedselallergie (honden) of pollenallergie uitkomt, dan is dat weer een stapje verder in de behandeling!
En daar gaat het tenslotte om, dat je weet waar je dier aan toe is en dat je 'em kunt helpen! Knipoog

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 21:46

Precies Josefien!

Ook al heb je Andor niet kunnen helpen, ik weet wel dat hij allergisch is voor hooi en stro. Dat werd ook bevestigd bij Laarakker!

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 22:22

Hey Bren,

Ik had je al getipt voor die homeopaat die ik heb.. die meet t ook aan een pluk haar en heeft hele goede resultaten op verschillende vlakken. Bovendien denk ik dat er bij jouw paard ook meer speelt dan alleen een allergie of nieren die niet goed werken... had ik in een pb al gezegd he.. poosje terug... dus denk er eens over.... mij en mijn paardjes heeft ie in ieder geval geweldig geholpen..

ff offtopic: was t nog wat waar je van t weekend bent wezen kijken?

Pharlap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 07:17

Heb een pb gestuurd.
Groetjes pharlap.

Nathalie w

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 09:09

Wat ik zelf nu ook ben gaan doen is een soort dagboek bijhouden welke dagen het heftigst reageerd en waar ik toen reed enz. Dit jaar is het bij haar ook veel vroeger begonnen als de andere jaren. Ze heeft het sinds 3 jaar.

Groeten Nathalie

kim25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 13:42

Hey, Ik heb ook een paard dat 'hooikoorts' heeft. tijdens het rijden schudde hij continue met zijn hoofd, maar daar heb ik nu de plossing voor gevonden, ik heb bij paardendrogist.nl de Netrelief gekocht, dat is een netje dat je aan de neusriem vastmaakt en wat dan over zijn neus valt, dit netje houdt de pollen tegen. Op de verpakking va de Netrelief staat ook dat bij 79% van de headshakers het netje de toestand verbeterd. (onderzocht in Amerika) En het werkt dus echt! mijn paard schudt de 1e 5 min. tijdens het rijden heel af en toe met zijn hoofd en dan is het helemaal over. Hij heeft ook niet meer de behoefte om na het rijden overal zijn neus langs te schuren. Helaas kan hij dit netje niet om in de wei omdat het daarvoor te kwetsbaar is, maar het werkt in ieder geval al tijdens het rijden en dat is al een hele opluchting. Hopelijk heeft iemand hier wat aan! Groetjes

Nathalie w

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 11:45

Ik heb dat netje ook al drie jaar maar mijn paard vind het netje ook irritant dus bij haar heeft het ook niet echt de juiste werking.

Groeten Nathalie