Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
erg apart.. 

).Lottew schreef:Zit er trouwens ook zoveel eiwit in gewone recreatiebrok? Dit is namelijk wat Myra krijgt...misschien moet ik dan nog wat anders bijvoeren, weet iemand een goed alternatief voor brok wat een beetje aanzet maar niet meer energie geeft (heeft ze al genoeg).
Groetjes Lotte
het was van de paardendrogist. Mrietjesueel schreef:Lottew schreef:Zit er trouwens ook zoveel eiwit in gewone recreatiebrok? Dit is namelijk wat Myra krijgt...misschien moet ik dan nog wat anders bijvoeren, weet iemand een goed alternatief voor brok wat een beetje aanzet maar niet meer energie geeft (heeft ze al genoeg).
Groetjes Lotte
Mais... Dit geeft ehct vlees op je paard zn lijf. Maar dan zou ik er wel brok bij blijven voeren, want anders komt je paard weer andere stoffen tekort.

Lottew schreef:Oke, dan ga ik dat eens proberen, bedankt! We geven haar nu ook een beetje 5granen mix, hier zit wel veel energie in maar dat is omdat ze vanuit een voerautomaat wordt gevoerd, en muesli of iets dergelijks er in blijft hangen / niet door de opening gaat. Op zich is dat ding wel handig, ze krijgen nu om de 2 uur een beetje te eten. Ik heb gisteren ook nog slobber van Havens gekocht, denk dat ik deze na het rijden zal geven.
Gouda: Welke olie raad je aan? Maiskiem, soja of iets anders? Kan ik dan na het rijden gewoon een half kopje door de slobber doen of moet dat op een andere manier worden gegeven?
Oja, en die Vitam. E & Sel. zit ook in bijv. Kompleet Supplement van de paardendrogist en in andere complete supplementen, maar als je paard t echt nodig heeft kun je t beste uit die pot van de paardendrogist (kost geloof ik rond de 20 euro) blijven geven, denk ik.
Jannepauli schreef:dan zal het paard dat ook niet doen door 6 à 7 kg brok te eten. Mijn hemel, wat een hoeveelheid?!!!
Zelfs een paard dat zwaar in training staat krijgt nog niet zo'n hoeveelheid.
Lijkt me een goede manier om je paard snel om zeep te helpen.. sorry dat ik het zo cru zeg!
machonoekie schreef:Jannepauli schreef:dan zal het paard dat ook niet doen door 6 à 7 kg brok te eten. Mijn hemel, wat een hoeveelheid?!!!
Zelfs een paard dat zwaar in training staat krijgt nog niet zo'n hoeveelheid.
Lijkt me een goede manier om je paard snel om zeep te helpen.. sorry dat ik het zo cru zeg!
Ik heb een arabier van 1.54m, hij kreeg tot afgelopen jaar altijd zo'n 5 kg biks per dag en er werd gem. een tot twee uur per dag mee gereden.
Ook een nrps van 1.50m bij ons op stal kreeg deze hoeveelheid.
En dit zijn nog maar ponymaten, sommige paarden hebben gewoon meer eten nodig als andere, kijk eens naar mensen, sommige mensen worden toch ook sneller dik als anderen?
Verder geef ik je wel gelijk dat het onzin is als een paard uit brok wel vit. e en se. kan halen en uit het poeder niet.
Ik zou er eens een goede voedingsadviseur naar laten kijken, voordat zo'n mens straks haar paard bijv naar de spierbevangenheid toe werkt.
Succes verder!
Groetjes Anoek

Lottew schreef:Oke, dan ga ik dat eens proberen, bedankt! We geven haar nu ook een beetje 5granen mix, hier zit wel veel energie in maar dat is omdat ze vanuit een voerautomaat wordt gevoerd, en muesli of iets dergelijks er in blijft hangen / niet door de opening gaat. Op zich is dat ding wel handig, ze krijgen nu om de 2 uur een beetje te eten. Ik heb gisteren ook nog slobber van Havens gekocht, denk dat ik deze na het rijden zal geven.
Gouda: Welke olie raad je aan? Maiskiem, soja of iets anders? Kan ik dan na het rijden gewoon een half kopje door de slobber doen of moet dat op een andere manier worden gegeven?
Oja, en die Vitam. E & Sel. zit ook in bijv. Kompleet Supplement van de paardendrogist en in andere complete supplementen, maar als je paard t echt nodig heeft kun je t beste uit die pot van de paardendrogist (kost geloof ik rond de 20 euro) blijven geven, denk ik.