haaruitval in staart en manen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bruintje_87

haaruitval in staart en manen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 20:54

ik bel morgen de dierenarts erover,maar wil hier ook even jullie meningen weten.

mijn paard heeft sinds een paar dagen ontzettend erge haaruitval in de staart en manen. je trekt er echt veel haren uit en kun je zo best even doorgaan.

vind dit onderhand wel beetje eng worden....

iemand hier ervaring mee?
is dit normaal omdat ze ruien nou?

allegro

Re: haaruitval in staart en manen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 21:03

Volgens mij is het normaal, mijn haffies hebben hier ook altijd last van. Ik zelf ook in het voor en najaar. Maar echt dun wordt ons haar er niet van gelukkig.

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 21:56

Mijn paarden hebben er niet echt last van, ik durf je ook niet met zekerheid te zeggen of het ernstig zou kunnen zijn of niet, maar mij persoonlijk lijkt het niks om je druk over te maken.

Wat allegro al zei, ikzelf heb er ook wel eens periodes last van dat ik meer haaruitval heb dan normaal, gaat vanzelf weer over.

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 18:21

Met het verharen heeft die van mij er ook best last van, maar dan meer in de manen, je trekt het erzo uit. Niks om je zorgen te maken lijkt me, heeft volgens mij ook gewoon met het verhaarproces te maken.

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 13:49

Ik denk dat het pas een probleem is als er echt kale plekken verschijnen. En dan kun je gaan denken aan enge dingen zoals schimmels/parasieten/zomereczeem... Zolang de haren die je eruithaalt ook weer aangevuld worden, is er denk ik niets aan 't handje Lachen .