Wie heeft ervaring met gescheurde pees+ botwoekering

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

klaziena

Wie heeft ervaring met gescheurde pees+ botwoekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 20:24

Wie of wie kan mij helpen??

Ik heb vorig jaar mijn paardje verkocht.
Nu werd ik net gebeld dat ze een gescheurde7 afgescheurde pees
heeft met botwoekering en dat de da adviseurd om haar te laten afmaken.. heb niet zoveel info ben nl op vakantie en met rot geschrokken
Ik moet als ik terug ben contact met hun opnemen wat te doen, maar ik weet echt niet wat ik meot..
Koop haar zo terug als je nog een kans op een leuk leventje zou hebben...
Je zal wel denken waarom bellen ze je, omdat ik haar vekocht heb maar dat is zo afgesproken
Ze zouden haar niet doorverkopen of iets mee doen zonder dat ze dat met mij zouden overleggen, en nu dit...
Wie hier ervaring mee of kan me helpen!!!!
Alvast bedank

kiana

Re: Wie heeft ervaring met gescheurde pees+ botwoekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 21:06

Als de pees afgescheurd is geef ik het weinig kans.
is het mogelijk dat de pees is afgescheurd door de botwoekering ?
dwz de pees is er overheen gaan schuren ?

Ik zou het paard uit zijn lijden verlossen, hoe moeilijk het emotioneel ook is. Denk er niet te lang over, zo'n paard heeft pijn...........

Desondanks, veel sterkte toegewenst en misschien heeft een ander hier een hele andere ervaring.

mirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 22:11

<Mijn paard heeft ook een afgescheurde pees gehad en sezambeentje gebroken gehad ik heb haar gewoon laten helpen ookal zei mijn dierenarts dat het nooit meer goed zou komen en naar 16 maanden 10 min per dag stappen en een spuit om de 6 weken die spuit was een soort atrose spul en daarna is zei weer helemaal goed gekomen want ze moch gewoon de sport weer in me dierenarts stond er van te kijken en was blij dat hij haar niet heeft afgespoten Pling

suc6 ermee

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 11:25

Is er verder niemand die dit heeft mee gemaakt??

Vinia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 06:27

Waar zit die botwoekering precies? Mijn paard heeft nl. verbening aan het hoefkraakbeen, maar loopt nu met speciaal beslag beter dan ooit. Hoewel mij wel verteld is dat de kreupelheid vroeg of laat weer terug kan keren mag ik er gewoon alles weer mee doen. Met peesblessures heb ik (gelukkig) geen ervaring, maar ik denk dat dat bij jouw paard het grootste probleem zal zijn. Succes met je beslissing.

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 09:03

Vinia schreef:
Waar zit die botwoekering precies? Mijn paard heeft nl. verbening aan het hoefkraakbeen, maar loopt nu met speciaal beslag beter dan ooit. Hoewel mij wel verteld is dat de kreupelheid vroeg of laat weer terug kan keren mag ik er gewoon alles weer mee doen. Met peesblessures heb ik (gelukkig) geen ervaring, maar ik denk dat dat bij jouw paard het grootste probleem zal zijn. Succes met je beslissing.

Hoi nou we (klazina) en ik zijn gister bij haar geweest.. Het is iig goed fout met haar.. Ze heeft dus diverse dingen aan haar been..

Afgescheurde pees aan de aanhechting, waardoor ze ook botvliesontsteking heeft met botwoekering.. En daarbij zijn haar sesambenen ook versleten, dus alles bij elkaar is niet goed.. Ook gelet op haar leeftijd..(20 jr) is het dus verstandig de eventuele behanding niet door te zetten..
De DA was ook tot die conclusie gekomen.. Erg jammer.. Maar het paard doe je geen plezier als ze alleen maar stil mag staan.. bijna 100 % bloed...

Bedankt iig voor het meedenken..

Vinia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 14:29

Ik denk dat je in dit geval een goede beslissing maakt. Heel veel sterkte toegewenst.

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 14:59

Vinia schreef:
Ik denk dat je in dit geval een goede beslissing maakt. Heel veel sterkte toegewenst.

Dank je wel..

klaziena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 10:14

Bedankt voor de reacties!
Heb een beslissing genomen hoor, ze wordt morgenochtend al opgehaald.. Ga vanavond nog ff een paar foto's nemen...

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 16:04

Heel veel sterkte toegewenst.............
Het is denk ik , de enige juiste beslissing, het moeilijke is alleen dat jij hem moest nemen. Ik weet er alles van.