Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
EngelAngela schreef:Socatyl is via de dierenarts verkrijgbaar...
Milkaatjuh schreef:Voor de rotstraal:
Eerst een week behandelen met betandine oplossing of spray (elke dag). En na een week teren om de dag. Mijn pony heeft regelmatig rotstraal en dit werkt elke keer weer.
Samo schreef:Milkaatjuh schreef:Voor de rotstraal:
Eerst een week behandelen met betandine oplossing of spray (elke dag). En na een week teren om de dag. Mijn pony heeft regelmatig rotstraal en dit werkt elke keer weer.
Er is mij dus verteld dat je nooit mag teren als je paard/pony rotstraal heeft. Je sluit zo de bacterie (of wat is het) in, en zo kan het steeds verder gaan. Er is mij verteld dat rotstraal niet goed tegen zuurstof kan, dus je moet de hoef juist open en dus schoon houden.

Siggy schreef:EngelAngela schreef:Socatyl is via de dierenarts verkrijgbaar...
Lees mijn bovenstaande reactie nog eens, ik werk bij een dierenarts, dus weet waar ik het over heb.
EngelAngela schreef:Siggy schreef:
Lees mijn bovenstaande reactie nog eens, ik werk bij een dierenarts, dus weet waar ik het over heb.
Ik werk ook bij een dierenarts
Milkaatjuh schreef:Samo schreef:Er is mij dus verteld dat je nooit mag teren als je paard/pony rotstraal heeft. Je sluit zo de bacterie (of wat is het) in, en zo kan het steeds verder gaan. Er is mij verteld dat rotstraal niet goed tegen zuurstof kan, dus je moet de hoef juist open en dus schoon houden.
Daarom moet je de eerste week betandine doen
Want dan is de bacterie dood, en trouwens de teer sluit de hoef helemaal af en laat gen zuurstof door... een bacterie kan niet leven zonder zuurstof...
. al van 'anaëroben' gehoord?