af en toe hoesten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

simongek

af en toe hoesten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 10:45

Mijn paard hoest sinds 2 weken af en toe.

Soms hoor je een uur niets en dan weer 1 kuchje.

Bij het rijden hoest hij 1 x bij het losstappen en daarna proest hij af en toe maar hoest niet meer.

Af en toe heeft hij ook een snotneus en dan weer 2 dagen een schone neus.

Ik wou eerst de DA laten komen om te luisteren naar zijn longen maar gisteren heb ik hem niet horen hoesten onder het rijden en vandaag ook nog geen 1 x.

Iemand een idee? Gewoon verkoudheidje misschien?

We laten hem nu een paard dagen stappen en buiten lopen en aan het einde van de week weer oppakken en kijken hoe hij het doet.

Iemand een idee? Als het volgende week niet over is toch maar even DA laten kijken denk ik. Verward

8nnemiek

Re: af en toe hoesten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 12:52

Af en toe een kuchje lijkt mij niet zo erg. Vooral omdat het nu weer wat warmer is en wat stoffiger kan hij best af en toe wat kriebel in zijn neus hebben.
Je kan ook het hooi wat natmaken, dat is nu ook weer erg droog vaak en dat kan ook een beetje kriebelen.

Wat bedoel je precies met af en toe een snotneus? Is dat een erge snotneus, of meer een heel klein beetje waterige snot? Want dat is niet echt erg, daar hebben nu wel meer paarden een beetje last van met dit nieuwe weer.
Maar als hij echt een erge snotneus heeft zou ik de da even laten luisteren.

Ik zou nog even kijken hoe het gaat, maar als je twijfelt kun je toch altijd even de da bellen voor de zekerheid.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 14:44

Mijn paard hoestte ook en groene snotneus. Ik heb er eerst ventipulmin voor gekregen en dat was eind januari maar dat heeft blijkbaar niet geholpen, ik hoorde hem eind februari weer hoesten. Nu heeft hij 3 weken antibiotica gekregen, ventipulmin 10 dagen en 2 wkn sputolysin. Ik mocht 2 weken alleen maar wandelen met hem en nu gisteren mocht ik er voor het eerst weer op. Ik heb geen kuchje meer gehoord sinds hij antibiotica heeft.

Een gezond paard hoest niet!!

Ik zou toch maar even laten luisteren naar de luchtwegen/longen als ik jou was.. baat het niet... Bij mijn paard zat het vast in zijn keel maar gelukkig waren zijn longen schoon.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 14:52

Ik heb net even naar huis gebeld en hij heeft 1x gehoest en hij staat nu in de buitenbak. De achterdeur staat open en mijn mams houd hem in de gaten. Haha!

Vanavond en morgen wandelen mijn ouders even met hem en dan ga ik donderdag en vrijdag met hem stappen.

Mocht ik het dan in het weekendeinde nog horen na een week rust ga ik volgende week de DA even laten luisteren.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 14:58

Mijn paardje hoest ook sinds vorige week zondag. Niet constant maar toch wel iets om extra aandacht aan te geven. Met rijden, lekker lang en laag, proest en hoest hij af en toe en daarna op stal begon het toch ook wel op te vallen. Afgelopen zaterdag bij onze staldierenarts geinformeerd: zolang je paard nog eet, geen koorts heeft en helder uit zijn ogen kijkt heb je te maken met een verkoudheid. Geen inspanning met je paard maar lekker elke dag buiten zetten. Begin volgende week moet het dan minder/over zijn. Zodra hij koorts krijgt gaan we aan de poeder/antibiotica. Sterkte ermee!