kan mij merrie gedekt worden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rosecroft6

kan mij merrie gedekt worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 10:09

Mijn merrie is 6 jaar maar heeft last van haar rugspieren dit gaat al veel beter ze krijgt fisio.
Maar toen ik de merrie kochte wilde de toenmalige eigenaar er graag een veulen van en wil dit nog steeds.
Maar vraag me af of haar rug dit wel aan kan en of mijn merrie er dan niet aan onder door gaat.
Graag advies want het belang van me merrie staat voorop gaat het niet dan geen veulen.
Dus ik zou graag advies willen of jullie het zouden doen ja f nee.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: kan mij merrie gedekt worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 10:42

Ligt er natuurlijk aan wat precies haar rugproblemen zijn, en bij welke spieren en zo. Ik heb er geen verstand van, maar waarom vraag je het niet aan de fysio?

rosecroft6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 11:07

Dat ga ik ook nog doen maar wilde graag weten of er iemand ook een paard met rugproblemen haar/zijn paard gedekt heeft.
Mijn merrie der rugspieren waren ontstoken.

Dewi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 09:30

Knipoog je moet het wel goed uitleggen he Knipoog Bob was spierbevangen.
Het gaat nu heel goed, maar dat moet je wel zo houden. Het is een goed idee om binnenkort (als we het nog verder hebben opgebouwd met longeren) weer een keer een bloedproef te laten doen. Als het goed blijft gaan en de bloedwaardes blijven normaal, kun je haar misschien wel laten dekken. Ik wist niet dat je hier over zat te denken. Maar als je het zekere voor het onzekere wilt nemen zou ik het volgend jaar doen. Want het is heel belangrijk dat de merrie in goede gezondheid is in alle opzichten, zodat ze haar energie aan het groeiende veulentje kan geven.

rosecroft6