kan mij merrie gedekt worden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rosecroft6

kan mij merrie gedekt worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 10:09

Mijn merrie is 6 jaar maar heeft last van haar rugspieren dit gaat al veel beter ze krijgt fisio.
Maar toen ik de merrie kochte wilde de toenmalige eigenaar er graag een veulen van en wil dit nog steeds.
Maar vraag me af of haar rug dit wel aan kan en of mijn merrie er dan niet aan onder door gaat.
Graag advies want het belang van me merrie staat voorop gaat het niet dan geen veulen.
Dus ik zou graag advies willen of jullie het zouden doen ja f nee.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: kan mij merrie gedekt worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 10:42

Ligt er natuurlijk aan wat precies haar rugproblemen zijn, en bij welke spieren en zo. Ik heb er geen verstand van, maar waarom vraag je het niet aan de fysio?

rosecroft6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 11:07

Dat ga ik ook nog doen maar wilde graag weten of er iemand ook een paard met rugproblemen haar/zijn paard gedekt heeft.
Mijn merrie der rugspieren waren ontstoken.

Dewi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 09:30

Knipoog je moet het wel goed uitleggen he Knipoog Bob was spierbevangen.
Het gaat nu heel goed, maar dat moet je wel zo houden. Het is een goed idee om binnenkort (als we het nog verder hebben opgebouwd met longeren) weer een keer een bloedproef te laten doen. Als het goed blijft gaan en de bloedwaardes blijven normaal, kun je haar misschien wel laten dekken. Ik wist niet dat je hier over zat te denken. Maar als je het zekere voor het onzekere wilt nemen zou ik het volgend jaar doen. Want het is heel belangrijk dat de merrie in goede gezondheid is in alle opzichten, zodat ze haar energie aan het groeiende veulentje kan geven.

rosecroft6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 20:41

Ja nou het zit zo de ouwe eigenaar die vroeg er maandag weer na was namelijk mee na koersen op alkmaar en toen begon hij weer van ja wil je haar nog laten dekken dan neemt hij dat veulen.
Maar ik ben zo onzeker als de pest dus weet niet zo goed wat ik tegen hem moet zeggen.
En met jou wilde ik het er nog over hebben maar je bent me weer voor.
En ik weet ook niet of me ouders wel zo'n goed idee vinden om voor een ander een veulen uit Bob te kweken.
En ze moet zeker genoeg hersteld zijn en dat gaat bij mij voorop hoor.

pluizebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 20:45

ze is toch van jou?? dan heeft de vorige eigenaar er toch niets over te vertellen?? hij kan wel graag een veulen willen van haar maar als jij er aan twijfelt zou ik het niet doen, wat als er iets mis gaat met de dracht of bij de bavalling en wat als je merrie er alleen maar slechter van word na het veulenen? dan heeft hij een leuk gezond veulen maar dan zit jij met een merrie met misschien pijn en hogere kosten. ik zou het niet doen maar ja wie ben ik. ik weet verder weinig over jou situatie maar ik zou er wel goed over nadenken en anders goede afspraken maken en alles op papier zetten. succes ermee!!

rosecroft6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 20:49

Dank je wel ik vind het ook heel moeilijk en weet nog niet goed wat ik er mee moet maar gaat er zeker nog goed over nadenken

pluizebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 20:57

laat je zeker niet onder druk zetten door de oude eigenaar, als hij zo graag een veulen wil van haar waarom heeft hij haar dan niet zelf gehouden en na het veulenen haar verkocht??! en een drachtige merrie is ook niet alles hoor, er komt veel stress bij kijken vind ik en extra kosten ( denk aan voer, dierenartskosten en de kosten voor het veulen die staat immers ook nog een tijdje bij moeder). en voor de merrie is de dracht ook niet niks, bijna een jaar rondlopen met een vervelend klein voetballertje in je buik Clown . en misschien ben je zelf wel zo verliefd op het veulen dat je het nog vervelend vind om hem of haar dan weg te doen(maar ja zo ver is het nog niet) en wat houd je er aan over??? misschien wat geld en je doet de oude eigenaar er een plezier mee.....ik zou toch echt voor mijn merrie kiezen!!zij gaat nu voor

rosecroft6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 21:00

Me merrie die gaat voor alles dat zeker.
En als het niet kan jammer dan niet en inderdaad misschien wel helamaal niet.