Drukking?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Iduna

Drukking?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 09:58

Ongeveer 4 uur na het rijden ontdekte ik bij mijn paard een bultje ter grootte van een insektensteek op zijn rug tegen de ruggegraat op de plek van het zadel. Aangezien mijn paard nog met deken op staat kan het geen insectensteek zijn.
De volgende morgen was het een verdikking met een doorsnede van zo'n 5 cm. Het doet geen pijn als je erop drukt, zijn huid is ook niet rood ofzo, maar we zijn nu een paar dagen verder en het zit er nog Huilen
Is het mogelijk dat het een zadeldrukking is? Ik heb het zadel(western) bijna een jaar nu, maar heb het wel voor het eerst een gaatje strakker aangesingeld dan anders.
Als het een drukking is hoe kan ik die dan het beste behandelen? Is er ook iets wat de vorming van witte haren tegengaat? Hoewel hij er geen pijn aan heeft rij ik niet eerder voordat het helemaal weg is. Hoelang duurt dat bij een drukking ongeveer?

ellepel

Re: Drukking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 10:44

het zit tegen de ruggegraat aan?
als het goed is ligt een zadel vrij van de ruggegraat, dus lijkt me dat het dan niet van het zadel kan komen.

ondanks de deken op denk ik toch dat het een insectensteek is, bij mij prikken dieren ook wel dwars door mijn kleren heen...

Iduna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 12:22

Ja, het staat er inderdaad een beetje dom omschreven Bloos Het zit dichtbij de ruggengraat, op een plaats waar het zadel wel raakt.Het zadel laat de ruggengraat zeker vrij, kun je goed zien als hij gezweet heeft! Maar de zwelling "groeit "door tot tegen de ruggengraat.

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 15:19

zo te horen is het wel een drukking. Misschien heeft er een vouw in je onderlegger/sjabrak gezeten tijdens de rit.

Goed insmeren met traumeel en een beetje ontzien. Dan trekt het vaak genoeg wel weg. Er komen vaak alleen witte haren als het vaker gebeurd of open is geweest.

Succes

An_J

Iduna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 08:03

Vandaag ziet het er al veel beter uit, de verdikking is geslonken, alleen het bobbeltje waar het mee begon zit er nog.
Bedankt voor jullie reactie en advies OK dan!