hoesten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

eliaan

hoesten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 17:16

hee,
mun pony hoeste een beetje
heb dr toen 2 weken op rust gezet, na 2 weken heel rustig gelongeerd niks aan de hand,
dr weer op gestapt en begon ze meteen weer te hoesten
stappen gaat wel, maar zo gauw als ik ga draven begint ze weer te hoesten, op rust moet ze zowieso weer, maar weten jullie een middeltje dat ik dr kan geven of toch maar DA bellen?

chantalmelle

Re: hoesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 18:32

Hoi, ik heb heel wat ervaring met een hoestend paard. Ik zou ten alle tijde de dierenarts erbij halen. Het kan heel snel gebeuren dat je paard dampig word. Met antibiotica lost de hoest meestal snel op. Bij dikke slijm uit de neus of mond kun je een slijmoplosser geven, Sputolycin. Luchtwegkruiden kunnen ook uitkomstbieden. En rust, wat je al schreef, is ook heel belangrijk.
Succes

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 23:59

ik zou er de DA bij halen..
als het om een 'kou' hoestje gaat, geven wij ze altijd bruine suiker, met beetje honing. maar das meer voor zo'n verkoudheid waar ze binnen een paar dagen overheen zijn..

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 04:52

Nu het met 2 weken niet overgegaan is, zou ik zeker de dierenarts bellen. Longen zijn kwetsbaar en je hebt al gauw schade. Dat kan je dus beter voorkomen.

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 16:46

Ik heb net iets uitgevonden.
Mijn shetlander hoeste ook een hele tijd, hij stond al op de fenegriek.

Toen hoorde ik van mijn nicht dat ik honing moest proberen en een andere vriendin kwam met het het idee tussistin van VSM te geven, dat haddne haar vorige verzorgpony's ook gekregen.

Nu, ongeveer een week later, hoest hij niet meer, hij heeft wel alles tegelijk gekregen, maar 1 keer per dag.

Misschien heb je er wat aan...