HELP hij eet niet meer!!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sandy1978

HELP hij eet niet meer!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 21:13

hij heeft waarschijnlijk een lever aandoening, want we hebben alles al geprobeerd en hij heeft al verschillende kuren gehad , hij heeft nu nog alleen antibiotica , maar eet bijna niks meer,daarbij heeft hij ook nog eens bloedarmoede.

groetjes sandy

ellepel

Re: HELP hij eet niet meer!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 21:15

vertel eens wat meer?

wie is hij?
wat heeft hij precies, je mag best wel wat meer vertellen hoor....

sandy1978

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 21:25

het is een tuiger van 13 jaar , wat hij dus precies heeft weten ze dus niet want dan zou hij naar een kliniek toe moeten , maar uit zijn bloed onderzoeken blijkt dat hij een ontsteking ergens heeft , en dus waarschijnlijk aan zijn lever.
maar hij eet dus bijna niet en gaat er dus met de dag slechter uitzien

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 21:31

sandy1978 schreef:
het is een tuiger van 13 jaar , wat hij dus precies heeft weten ze dus niet want dan zou hij naar een kliniek toe moeten ,

Waarom doen ze dat dan niet?

Jol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 00:16

We hebben twee paarden op stal staan,waarvan de gezonde niet alleen kan staan,daarbij komt dat er ook een financieel probleem is.
Tevens heeft de dierenarts vanuit het bloedmonster gezien dat er te weinig witte bloedlichaampjes zijn en dat hij daaruit concludeerd dat het een maaggezwel kan zijn,voor het bloedonderzoek dacht hij aan een maagzweer.
Joris is nu sinds 6 maanden bij ons,hij kwam met een getraind lichaam.
Heeft ook regelmatig meegedaan aan wedstrijden.
Mijn vader heeft de twee paarden puur voor de hobby,die hij al ruim 25 jaar beoefend.Voor Joris heeft mijn vader ruim 20 jaar Julius geliefkoost heelaas is hij verleden jaar op 27 jarige leeftijd doodgegaan.
Toen is mijn vader op zoek gegaan naar een betrouwbaar paard,waar Joris absoluut aan voldoed,hij is super lief.
Vanaf dag 1 heeft Joris minder gegeten dan het andere paard en als hij eet doed hij dat heel langzaam,maar ja dachten we het ene paard is het andere niet.
Maar sinds 3 a 4 weken gaat het dus echt heel slecht.

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 08:40

Naar de kliniek!!!!! En vragen of je in termijnen kan betalen!

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 11:38

Kitty1 schreef:
Naar de kliniek!!!!! En vragen of je in termijnen kan betalen!

Zou ik ook doen! En anders ga je met een tweepaardstrailer en neem je die andere ook mee! Anders staat dat andere paard straks helemaal alleen!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 11:59

Jol schreef:
We hebben twee paarden op stal staan,waarvan de gezonde niet alleen kan staan,daarbij komt dat er ook een financieel probleem is.
Tevens heeft de dierenarts vanuit het bloedmonster gezien dat er te weinig witte bloedlichaampjes zijn en dat hij daaruit concludeerd dat het een maaggezwel kan zijn,voor het bloedonderzoek dacht hij aan een maagzweer.
Joris is nu sinds 6 maanden bij ons,hij kwam met een getraind lichaam.
Heeft ook regelmatig meegedaan aan wedstrijden.
Mijn vader heeft de twee paarden puur voor de hobby,die hij al ruim 25 jaar beoefend.Voor Joris heeft mijn vader ruim 20 jaar Julius geliefkoost heelaas is hij verleden jaar op 27 jarige leeftijd doodgegaan.
Toen is mijn vader op zoek gegaan naar een betrouwbaar paard,waar Joris absoluut aan voldoed,hij is super lief.
Vanaf dag 1 heeft Joris minder gegeten dan het andere paard en als hij eet doed hij dat heel langzaam,maar ja dachten we het ene paard is het andere niet.
Maar sinds 3 a 4 weken gaat het dus echt heel slecht.

Knappe dierenarts.. als hij alleen aan de witte bloedcellen kan zien wat een paard heeft!!!

maar ff on topic. Ga naar de dierenarts! Bij een leveraandoening en niet meer eten moet ie dwangvoeding en vocht hebben! en medicijnen!! Dus niet afwachten, breng je paard naar de kliniek, of doe er iets anders mee! maar laat m geen pijnlijden!

Jol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 12:00

We gaan vandaag contact opnemen met de kliniek.
Ik laat jullie weten als er veranderingen zijn .

Urlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 12:01

Mijn paard had ook te weinig witte bloedlichaampjes en at ook
slecht... Krijgt hij na het eten van een paar happen
lichte koliek en direct verhoging???
Dan zou ik heel serieus aan maagzweren denken...
DIT KAN DODELIJK ZIJN!!!! HET PAARD EET ZIJN EIGEN MAAG OP
dmv zijn eigen zuur. Mijn paard was bijna dood en deze pijn
verdient geen enkel paard!!!!

Ik zit hierdoor ook onwijs in de schulden maar je maakt mij echt
verdrietig als je niets doet!!! Gaan paard verdient die pijn!!!

Mijn paard is weer helemaal aan het opknappen... en gaat super met
hem. Hij is drie jaar oud en was zonder de kliniek overleden...
Ze vertelde mij dat ik geen dag langer had moeten wachten want
dan had hij het niet gehaald.

Heb je de mogenlijkheid om hem op het gras te zetten??
NML zeer belangerijk dat ze iets eten.... gras neemt zuur op
en maakt de zweer minder erg.

Succes maar help deze makker........
Eerlijk gezegt vind ik dat je niet aan paarden mag beginnen
als je dit er niet voor over hebt. Dat doet hij bij jou toch ook niet??
Ik ben 21 en bertaal alles zelf, heb mijn paard nog geen jaar en hij
is 8 maanden ziek geweest en ik een jaar extra schuld maar dat
mag je niet tegen houden!!!!!!!

Jol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 22:22

Hoi 21 jarige,

Dank je voor je advies !
Nog even voor de duidelijkheid mijn vader heeft al ruim 25 jaar paarden,hij staat er mee op en gaat er mee naar bed.
Hij is dus niet zomaar even een paard gaan kopen.
Daarbij komt dat je zomaar ineens financieel in een nare situatie terecht kan komen.
Ik hoop dat je dat in de aankomende 25 jaar van je leven niet mee hoeft te maken.
De dierenarts heeft ons verteld dat als hij naar utrecht zou gaan en het is een maagzweer hij de zelfde kuur krijgt als dat hij heeft gehad.
Dus hebben we de keuze in eerste instantie gemaakt om hem op stal te behandelen,aangezien het andere paard niet alleen kan staan.
Hij heeft geen verhoging en ook geen verschijnselen van koliek.
Daar de eerste kuur niet is aangeslagen is het volgens de arts geen maagzweer.Op dit moment zijn we met de tweede kuur bezig.
Het grootste probleem op dit moment is dat hij veel te weinig eet en dus niet aansterkt.

Urlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 11:15

Ik hoop voor je dat het allemaal iets beter zal gaan........
Ach gut Succes

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 11:20

Heb je al iets van slobber geprobeerd?
De meeste paarden vinden dat heerlijk, die van mij althans wel...

Het is het belangrijkste dat ze wel eten en drinken, anders gaat hun lichamelijke conditie helemaal achteruit, en kunnen ze straks nie tmeer vechten om erboven op te komen...

Ik ben het ook wel met dat meisje eens die 21 jarige.
Het is rot dat jullie financieel niet echt gunstig zitten, maar geloof mij, deze dingen komen altijd op de verkeerde momenten!

Ik ben net 22 jaar, en heb een haflinger van 2 jaar een een shetlander van bijna 10 jaar, en ik betaal ook alles zelf.

Ik vind, je kiest zelf voor de paarden, dan moet je daar ook zorg voor dragen.
Dat zou je ook moet je kinderen moeten doen, of moeten die ook pijnleiden omdat er geen geld is?
Klinkt misschien hard, maar ik vraag me wel eens af waarom mensen uberhaupt dieren nemen, ze kunnen ziek worden, gelukkig zit mijn 2 jarige in de verzekering, mijn shetlander word nie tmeer geaccepteerd omdat hij hoefbevangen is geweest al 2 keer.

En inderdaad als de andere nie talleen kan staan, neem hem dan mee, het is nie tanders, maar het zieke paard gaat nu even voor, dat is het belangrijkste!

sandy1978

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 20:39

me vader geeft slobber en biks en wortels , maar hij eet overal 1 hap van en dan laat hij het staan , maar morgen worden zijn gegevens naar utrecht gestuurd en dan gaat hij als het goed is er zo snel mogelijk naar toe in iedergeval alleen al om te kijken wat hij precies heeft, maar het ziet er echt niet goed uit hoor ,en iemand die we kennen heeft zijn paard er ook naar toegestuurd en laten opereren en dat kostte ff 6500,- euro en 6 maanden daarna ging hij alsnog dood en heeft hij weer een nieuw paard moeten kopen , en wij zijn dan in 1 jaar tijd al een pony en een paard(misschien kwijt ) en al ons geld dus denken we er wel 2 keer over na het is niet zomaar wat ,wat je daar moet betalen hoor want geld vragen dat weten ze daar wel en niet zo`n beetje ook

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 22:22

Het lijkt me niet makkelijk allemaal en ik kan me goed voorstellen dat als je financieel een beetje in de problemen zit toch eerst 3x nadenkt hoor. Dat wens je ook niemand toe dat hij moet afwegen of hij zijn liefste bezit wel kan laten behandelen omdat er misschien geen geld voor is. Ga er maar aan staan. Ik weet wel dat Utrecht goede betalingsregelingen heeft en denk in ieder geval dat een goede diagnose kan helpen om te beslissen of het haalbaar is om hem te behandelen. Want dan heb je ook misschien een globaal idee wat de kosten zullen zijn. Ben benieuwd wat er uit het bloedonderzoek komt!

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 08:02

Ja, in Utrecht zijn ze op medisch gebied wel verder dan menig andere dierenarts, en ze zien gauw genoeg of het haalbaar is of niet.

Ja, en die keuze moet je zelf maken natuurlijk.
En ik snap wel dat het financieel moeilijk is, maar ook al zou de mijne nog maar een half jaar te leven hebben, dan zou ik het toch laten doen, als de pijn voor haar dragelijk wordt, of zelfs over gaat, dat is iets waar ik voor heb gekozen.
Hun willen natuurlijk ook niet ziek worden, en zijn afhankelijk van jouw.
Ik vind zo en zo de beslissing altijd heel moeilijk, wij moeten over hun lot beslissen.
Net zoals bij honden, wel of niet castereren bv. jij beslist of hij kinderen kan krijgen.

Ik heb mezelf voor gehouden als ik zie dat hun nog vechten voor hun leven, geef ik niet op.
Willen ze zelf niet meer, dan ga ik daarin mee, koste wat het kost, maar dat is natuurlijk ieder voor zich.

Ik wil ook zeggen, ik wil je niet aanvallen of zo, lijkt misschien in mijn eerdere mail, maar ze zijn afhankelijk van ons, en ik ben eigenlijk van mening, als ze ziek worden en ze vechten nog, voel ik me verplicht ze te helpen, op wat voor manier dan ook.

En ok. een operatie is duur, ik weet het, gelukkig zelf nog niet meegemaakt, maar ze kunnen altijd overlijden, ook aan een koliekaanval, dat kun je nooit van te voren zeggen, maar je hebt dan zelf wel voldoening, dat hun hebben aangegeven dat ze niet meer willen vechten of kunnen vechten, en dat jij er zelf alles aan hebt gedaan wat je mogelijk kan doen.

Maar ik wil je toch veel sterkte wensen!
En hoop dat het allemaal een stuk mee gaat vallen.
Misschien als ze een soort van zonde voeding krijgt, dat hij al een stuk opknapt, omdat hij weer wat voeding binnenkrijgt.